به گزارش پارس به نقل از فارسمحمد بیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است با بیان اینکه یک برنامه راهبردی برای معاونت آموزش ابتدایی تدوین شده است، اظهارداشت: تحول یک اقدام اساسی است و چرخش‌های زیادی را در آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در خصوص تحول نباید شتابزده عمل کرد و باید کند پیش رفت، خاطرنشان کرد: تحول باید نقطه آغاز و اتکای فرد را که دوره ابتدایی است بشناسد.

بیمه‌ور افزود: تحول از دوره ابتدایی آغاز شد و اگر در این دوره تحول به انسجام نرسد در چند سال آینده باید افزایش فرصت‌های از دست رفته را بخوریم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سال 1394 و 1395 سال گفتمان قالب دوره ابتدایی است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

وی با اشاره به رشد جمعیتی دوره ابتدایی گفت: در استان سیستان و بلوچستان سالانه تعداد دانش‌آموزان 4 درصد رشد دارد و رشد میانگین 1.7 درصد است.

وی با اشاره به موضوعاتی که در شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص دوره ابتدایی تصویب شده است، اظهار کرد: آئین نامه کلاس‌های چند پایه، اساسنامه مدارس عشایری و آئین نامه ارزشیابی کیفی توصیفی در شورای عالی تصویب شده است.

بیمه‌ور تصریح کرد: با وجود اینکه در پایه اول ابتدایی ارزشیابی توصیفی اعمال می‌شود اما متأسفانه در سال گذشته در پایه اول ابتدایی بیشترین مردودی را با 47 هزار نفر در کشور داشتیم که باید این موضوع جدی گرفته شود.