به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا حسین شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره راهکارهای ارتقای کیفیت آموزش برای تیزهوشان و دانش آموزان نخبه که در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته داشتیم گسترش مدارس استعدادهای درخشان بود به گونه‌ای که تعداد مدارس ما بیش از دوبرابر شد.

وی افزود: به علت توسعه بی‌رویه، تولید محصولات آموزشی برای این مدارس مشکل و غیرقابل کنترل شد و جمعیت بالای دانش آموزی که وارد این مدارس شدند کیفیت و سطح تدریس معلمان را کاهش داد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه به منظور ارتقای کیفیت، نخستین سیاست، تعدیل ظرفیت‌هاست گفت: پس از آن در پایه‌های هفتم و هشتم در سال تحصیلی 95-94 با کمک سازمان پژوهش کتبی را چاپ و دوپایه را پوشش دادیم. این کتب برای دروس فارسی، ریاضی و علوم چاپ شده‌اند.

شجاعی ادامه داد: برنامه‌هایی نیز برای آموزش معلمان داریم. برای همه مدیران دوره‌های مختلف ترتیب داده‌ایم و فروردین ماه امسال آموزش مشاوران را برای 130 مدرس استانی انجام دادیم. معتقدیم ابتدا باید نیروهای موثر در امر آموزش را تعلیم دهیم و سپس در کنار آن امر پرورش دانش آموزان را دنبال کنیم.