به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی رو به افزایش است، اظهار داشت: افزایش دانش‌آموزانی که در دوره ابتدایی تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند، نشان از کاهش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.

وی افزود: اجرای انسداد مبادی بیسوادی هر روز به جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کمک می‌کند و بازگشت 35 هزار دانش‌آموز به مدرسه از عزم جدی آموزش و پرورش و دولت برای این کار حکایت دارد.

دیمه‌ور با بیان اینکه آموزش و پرورش توجه جدی و ویژه‌ای برای افزایش پوشش تحصیلی دارد، خاطرنشان کرد: در هر نقطه‌ای از کشور حتی نقاط دور دست و عشایری برای یک دانش‌آموز هم معلم و مدرسه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ترک تحصیل عوامل متعددی اعم از اجتماعی و اقتصادی و دیگر موارد دارد، گفت: امسال در تلاش هستیم بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده به مدارس بازگردند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عزم جدی آموزش و پرورش و دولت برای انسداد مبادی بیسوادی در کشور، تصریح کرد: بخشنامه‌ای اخیراً با امضای وزرای آموزش و پرورش و کشور به استان‌ها ابلاغ شده است و مسئول انسداد مبادی بیسوادی استانداران خواهند بود.

وی افزود: استانداران با هدایت شورای آموزش و پرورش استان و با بهره‌گیری از امکانات محلی، کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و موسسات خیریه تلاش خواهند کرد تا مبادی بیسوادی در کشور کنترل و مسدود شود.

دیمه‌ور گفت: وزیر آموزش و پرورش در راستای این کار جدید هر 6 ماه یکبار گزارش پیشرفت انسداد و کنترل مبادی بیسوادی را در هیأت دولت ارائه می‌کند و نکته حائز اهمیت این است که تا پیش از این، اینگونه با مبادی بیسوادی و کنترل آن برخورد نشده بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی پیش روی، آموزش و پرورش با تمام قدرت تلاش خواهد کرد تا دانش‌آموزانی که بازمانده از تحصیل هستند به مدرسه بازگردند.