به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس زهرا عباسی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس در مورد اصلاح قانون خروج زنان از کشور با اجازه همسر، گفت: اعتراض به قانون خروج زنان از کشور با اجازه همسر، ادامه استراتژی اصلاحات با الگوگیری از غرب است و دستاورد آن استفاده ابزاری از زنان برای پیشبرد اهداف سیاسی در داخل و خارج است.

وی ادامه داد: به بیان دیگر ساده اندیشی و بدفهمی مسائل فقهی و حقوقی از موانع پیشبرد حقوق زنان است و بنابراین استفاده از نظرات تخصصی فقها و مراجع بهره برد.

اظهار داشت: زنان مسلمان انقلابی ایران هرگز از سیاست‌های دیکته شده غرب پیروی نخواهند کرد.

به گزارش فارس، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در اظهاراتی بر لزوم اصلاح ماده 15 قانون گذرنامه مبنی بر خروج زنان از کشور بدون اجازه همسر تأکید کرده بود.

وی گفته بود: بنده مطرح کردم که شاید بتوان برای خانمی که می‌خواهد در کنفرانس‌های بین‌المللی یا علمی و ورزشی به خارج از کشور سفر کند نیز بتوانیم تبصره‌هایی به این قانون اضافه کنیم و منظور بنده این نبود که تمام زنان بتوانند بدون اجازه همسران‌شان از کشور خارج شوند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، افزود: هم‌اکنون در تعامل با مراجع اعظام هستیم که با هم‌اندیشی حوزه‌های علمیه بتوانیم این موضوع را پیش ببریم.