به گزارش پارس به نقل از مهر، شهین‌دخت مولاوردی روز دوشنبه در نشست مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی در محل وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی، با اشاره به اینکه روز گذشته در جلسه هیات دولت پیشنهاد تخصیص اعتبار ویژه ای برای درمان قربانیان اسیدپاشی ارائه دادم، گفت: این پیشنهاد به صورت کتبی نیز ارائه شد.


وی از امضای تفاهم نامه ای با کانون وکلا برای ایفای حق قربانیان حوادث اسید پاشی اخیر بزودی خبر داد و افزود: قصد داریم با امضای تفاهم نامه از ظرفیت‌های اداره معاضدت برای استیفای حقوق قربانیان اسیدپاشی بهره مند شویم.

وی گفت: جنایاتی که تحت عنوان اسیدپاشی رواج یافته، امنیت جسمی، روانی دختران و زنان را خدشه‌دار کرده است. در این راستا در جلسه دیروز هیات دولت گزارش عملکردی در مورد اسیدپاشی ارائه شد و دکتر روحانی نیز این عمل را به شدت محکوم کردند.

معاون رئیس‌جمهور به نشست وزرای زن سازمان همکاری‌های اسلامی در باکو اشاره کرد و گفت: محور سخنرانی هیات ایرانی، امنیت بود در این اجلاس عنوان کردیم که پیش‌شرط توسعه برخورداری از امنیت است، اما همزمان اخبار اسیدپاشی منتشر می‌شد و جواب خاصی برای این شرایط ایران نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه زنان و خانواده فرابخشی است و به یک معاونت و حتی یک یا دو سازمان محدود نیست، گفت:در ماده 230 برنامه پنجم توسعه در مورد زنان تقسیم کار شده است و همه وزارتخانه‌ها به نوعی در حوزه زنان و خانواده مسوولیت دارند.

وی از مکاتبه با وزرای دستگاه‌های اجرایی برای اختصاص بودجه لازم برای امور زنان و خانواده خبر داد و گفت: نباید انتظار داشت که معاونت امور زنان و خانواده با بودجه محدود خود همه مسئولیت‌ها را در حوزه زنان و خانواده به عهده گیرد.