به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس شهید عبدالله گرائیلی در بهار سال 1337 در شهرستان قائم‌شهر از توابع مازندران متولد شد؛ وی دوره ابتدایی را در دبستان‌های روستای فندری و قراخیل با موفقیت پشت سر گذاشت اما به دلیل فقر مالی خانواده، از ادامه تحصیل محروم شد.

شهید گرائیلی برای ادامه تحصیل نزد پدر بزرگش رفت و در آنجا تحصیلات خود را به پایان رساند و پس از گذراندن دوره سربازی به عنوان سپاهی دانش در روستای باغشور تپه از روستاهای علی‌آباد گرگان به تدریس پرداخت.

وی در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در سال 1360 دو بار به جبهه اعزام شد و پس از بازگشت از جبهه به عنوان معلم پرورشی در دبستان آیت‌الله طالقانی روستای هاشم آباد گرگان مشغول به کار شد.

شهید گرائیلی در مدرسه الگوی اخلاق بود و با بچه‌ها با عطوفت و مهربانی رفتار می‌کرد و در دل دانش‌آموزان جای داشت؛ محبت او به دانش‌آموزانش آنچنان بود که در وصیت‌نامه خود خواست که اگر شهید شد، دانش‌آموزان، پیکر او را تشییع کنند.

وی در فروردین 1361 برای سومین بار عازم مناطق جنگی شد و در شب 12 اردیبهشت 1361 به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید

ای مردم از کم فروشی و گرانفروشی، احتکار و کم کاری بپرهیزید و هر کاری که اسلام را تضعیف می‌کند از آن دوری کنید و در مقابل ضد انقلاب بایستید و بستیزید.