به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با سید حسن هاشمی، سرپرست هیات ایرانی اعزامی به عربستان در سخنانی با اشاره به فاجعه منا و جانباختن تعداد زیادی از حجاج اظهار کرد: این رویداد فاجعه بزرگی برای مسلمانان بود و باید برای پیشگیری از چنین حوادثی چاره‌ای اندیشید.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان عربستان و دیگر کشورهای اسلامی در خصوص حج برنامه ریزی دقیقی داشته باشند تا دیگر چنین حوادثی در مراسم حج تکرار نشود .

این مرجع تقلید با تاکید بر عدم حضور چندین باره افراد در مراسم حج ادامه داد: افرادبهتر است از حضور مکرر در مراسم حج خودداری کنند و در این خصوص روایت است که وقتی امام عصر(عج) ظهور کنند، این مسئله را مورد توجه قرار می‌دهند.

آیت الله صافی گلپایگانی مدیریت صحیح از سوی مسئولان برگزار کننده حج و توجه به دستورات شرعی در برگزاری این مراسم را ضروری دانست و افزود: این حادثه بسیار تلخ و ناگوار بود و ما نیز باید در این خصوص مدیریت لازم را داشته باشیم.

وی ضمن آرزوی توفیق برای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:کشورهای اسلامی در خصوص برگزاری مراسم حج باید به وحدت نظر رسیده و با هماهنگی، ارتباطات خود را بیشتر کنند.