وزیر بهداشت گفت: ارسال کمکهای فوری پزشکی و درمانی به مردم مظلوم فلسطین، مسئولیت مشترک همه نهادهای بین المللی و کشورهای اسلامی است.
به گزارش پارس به نقل از فارس ، سید حسن هاشمی در نامه های جداگانه خطاب به وزرای بهداشت کشورهای اسلامی بیان کرد: ادامه این روند به ویژه در شرایط تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه و کمبود شدید امکانات پزشکی برای مداوای مجروحان و عدم امکان ارسال کمکهای انساندوستانه به نوار غزه، نگران کننده است و به وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی منجر خواهد شد.
وزیر بهداشت با اعلام اینکه، نیروهای پزشکی جمهوری اسلامی ایران و متخصصان مرتبط آماده همه گونه همکاری در این شرایط حساس برای یاری رساندن به مردم مظلوم غزه میباشند، افزود: ارسال کمکهای فوری پزشکی و درمانی به مردم مظلوم فلسطین و جلوگیری از خونریزیهای بیشتر توسط رژیم صهیونیستی، مسئولیت مشترک همه نهادهای بین المللی و کشورهای اسلامی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان است.
متن کامل نامه بدین شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
مَن أصبَحَ لا یَهتَمُّ بِاُمُورِ المُسلمینَ فَلَیسَ بِمُسلمٍ
عالیجنابان وزرای بهداشت کشورهای اسلامی
با اهدای سلام و احترامات فائقه، بیش از سه هفته از تهاجم وحشیانه و بی شرمانه نظامیان رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران منازل شهروندان فلسطینی و کشتار سازمان یافته غیر نظامیان از جمله کودکان و زنان و حتی حمله به امدادگران پزشکی می گذرد که تا کنون به کشته شدن بیش از 340 فلسطینی و زخمی شدن صدها تن انجامیده است و در ساعات اخیر حمله زمینی به غزه آغاز شده که مطمئنا موجب خسارات فراوان انسانی خواهد شد.
عالیجناب
ادامه این روند به ویژه در شرایط تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه و کمبود شدید امکانات پزشکی برای مداوای مجروحان و عدم امکان ارسال کمکهای انساندوستانه به نوار غزه، نگران کننده است و به وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی منجر خواهد شد.
ارسال کمکهای فوری پزشکی و درمانی به مردم مظلوم فلسطین و جلوگیری از خونریزیهای بیشتر توسط رژیم صهیونیستی، مسئولیت مشترک همه نهادهای بین المللی و کشورهای اسلامی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان است.
نیروهای پزشکی جمهوری اسلامی ایران و متخصصان مرتبط آماده همه گونه همکاری در این شرایط حساس برای یاری رساندن به مردم مظلوم غزه هستند.
از جناب عالی درخواست دارم با اتحاد و همدلی و برای اهداف متعالی بشردوستانه، تمام ظرفیتهای لازم را برای ایجاد زمینه های لازم در زمینه امداد پزشکی و درمانی و نیز اقدامات پیشگیرانه و رساندن دارو و تجهیزات پزشکی به ساکنان مظلوم  نوار غزه بکار گیرید. توفیق جنابعالی را در تحقق ارزشهای انسانی "سلامت برای همه" و عدالت و حقوق بشر از خدای بزرگ خواهانم.
دکتر سید حسن هاشمی
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی