به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران در خصوص طرح انضباط شهری، اظهار داشت: این یک طرح ضروری است از این باب که به نظر من هیچ کس نیست که از وضعیت و شرایط منطقه 12 و به ویژه محله هرندی و عدلوجان راضی باشد و ضرورت دارد این طرح اجرا شود.

وی تصریح کرد: وقتی چنین ضرورتی وجود دارد که چنین طرحی اجرا شود ما هم به عنوان شهرداری تهران مسئولیت خود را انجام می‌دهیم و حتماً این حرکتی که شهرداری تهران انجام می‌دهد از سایر دستگاه‌ها کمک خواهد گرفت که با آن همراه و در نهایت کار به نحو احسن انجام شود.

قالیباف گفت: هم‌اکنون ما هیچ مشکلی در حوزه هماهنگی نداریم و قوه قضاییه، نیروی انتظامی، بسیج و استانداری هیچ‌کس نیست که با این طرح موافق نباشد و کمک نکند و همه موافق اجرای طرح هستند و دستگاه‌های اشاره شده با شهرداری تهران همکاری می‌کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شهردار تهران با اشاره به فراهم کردن مقدمات اجرای طرح انضباط اجتماعی، خاطرنشان کرد: نزدیک به 2 سال است که مقدمات این طرح فراهم شده است چرا که طرح انضباط اجتماعی یک موضوع اجتماعی، انسانی و فرهنگی است.

وی با اشاره به برخی از تغییرات در برخی از بوستان‌های منطقه 12 و به ویژه محله هرندی و عدلوجان تصریح کرد: هم‌اکنون هم شاهد هستیم که برخی از بوستان‌ها و پارک‌ها در این محله‌ها مثل قبل نیست و طرح در حال اجرا است و ان‌شاءالله هفته جاری، شهرداری تهران گزارشی از اقدامات انجام شده در منطقه 12 به اعضای شورا ارائه خواهد کرد.

قالیباف اضافه کرد: طرح اشاره شده فعلاً در منطقه 12 انجام می‌پذیرد و پس از آنکه آثارش به گونه‌ای مشخص شد حتماً در بقیه مناطق اجرا خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا موافق یا مخالف طرح کاهش اعضای شورای شهر است یا خیر، گفت: وقتی قانونی تصویب می‌شود دیگر مخالف یا موافق با آن معنایی ندارد و بنده معتقدم با قانونی که هم‌‌اکنون وجود دارد و انتخاب شهردار و استیضاح آن در شورای شهر انجام می‌پذیرد، کار خوبی است و این انتصاب باید در شورا باقی بماند.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر بحثی هم در مجلس وجود دارد بایستی موضوع استیضاح را منطقی‌تر کنند و به نظر بنده اگر اختیار انتصاب شهردار را از شورا بگیرند کار خوبی نیست.

قالیباف در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع و طرح تفصیلی از سوی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: ما دقیقاً این طرح‌ها را اجرا می‌کنیم و اگر خبرنگاران و رسانه‌ها ساختمانی بالای 1800 متر را دیدند که در حال ساخت است به ما گزارش دهند و من قطعاً اعلام می‌کنم یک مورد نیز در این زمینه وجود ندارد

وی بیان داشت: ما براساس طرح تفصیلی پیش می‌رویم و کمیسیون ماده 5 براساس مقررات و قوانین کار خودش را انجام می‌دهد و امروزه منطقی‌ترین روال شهرسازی در شهر تهران انجام می‌شود.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت ساخت‌ و ساز در میدان سپاه تأکید کرد: توافق‌مان این شد که در کمیسیون ماده 5 در این منطقه بالای 7 طبقه ساخته نشود و همین الان نیز این کار انجام می‌پذیرد.

قالیباف تأکید کرد: حتماً ساخت‌ و سازها در این مجموعه زیر 7 طبقه خواهد بود و هفتم به بالای این ساخت‌ و سازها نیز جمع خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص شفافیت مالی در شهرداری تهران، اظهار داشت: شورای شهر در خصوص سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری عدم اظهار نظر نکرده‌ است چرا که شهرداری تهران طبق قانون یک حسابرس دارد که آن هم حسابرس سازمان حسابرسی است و کارهای مربوطه را انجام می‌دهد و این در حالی است که یک حسابرس نیز از سوی شورا کارها را پیگیری می‌کند و در واقع اختلاف‌نظری بین این دو حسابرس وجود داشته که حتماً بررسی‌های خود را انجام خواهند داد.

شهردار تهران اضافه کرد: اگر در حوزه حسابرسی اختلاف‌نظری باشد این به معنای اختلاف در صورت‌های مالی شهرداری نیست و در واقع اختلاف در ضوابط، مقررات، نامه‌ها و زمان است و این به معنای عدم شفافیت مالی نیست.کک

قالیباف در پایان گفت: خود دوستان ما در شورای شهر از جمله آقای چمران و سایر اعضای شورای شهر نیز به این موضوع تأکید دارند که وضعیت شفافیت مالی امروز در شهرداری تهران بی‌سابقه است.