به گزارش پارس ؛ خبرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس مهری مدیرعامل شرکت پست، با اشاره به افتتاحات امروز گفت: با بهره برداری از این سرویس ها چهره جدیدی از پست را به نمایش گذاشتیم.

مهری گفت: در یک سال گذشته در زمینه ساده سازی و اصلاح فرایندهای سازمانی با ادغام برخی واحدها، حذف فعالیت های موازی و جلوگیری از کارهای تکراری اقدامات خوبی انجام و بهره وری سازمان افزایش یافت.

وی با اشاره به نگاه ویژه به بخش توزیع گفت: این بخش نه تنها ویترین پست و وزارت ارتباطات است بلکه به نوعی، ویترین دولت است و اقدامات گسترده ای نیز در آن صورت گرفته و امروز با رونمایی از پکیج نامه رسانی شاهد تغییر محسوس در بخش توزیع خواهیم بود..

مهری در ادامه از تدوین استراتژی های پستی خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد جدید پست و سرویس های جدیدی که وارد پست شده، فرایندها اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت پست، با اشاره به بحث سرویس تجارت الکترونیک افزود: شرکت پست عزم جدی در ورود به اقتصاد خرد و فرامنطقه ای دارد و در این زمینه تفاهمنامه هایی با چندین کشور انجام و به سمت عملیاتی کردن آن پیش می رود.

مهری از تحقیق و توسعه به عنوان مبحث مهمی یاد کرد و گفت: این مورد در بخش بین الملل فعال شده و با پژوهشگاه ارتباطات و دانشگاه ها این بحث را دنبال می کنیم تا با تحقیق و توسعه فعالیت ها را توسعه بخشیم.

وی با تاکید بر آموزش نیروی انسانی گفت: آموزش مهارت محور مدنظر قرار گرفته و علاوه بر عقد قرارداد با دانشکده پست و مخابرات و جهاد دانشگاهی، 10 جلد کتاب در این زمینه چاپ شده است.

مهری با اشاره به توانمندسازی شرکت پست گفت: GNAF یا سیستم اعتبار دهی به آدرس ها از جمله دستاوردهای پست است که بسیاری از حوزه ها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی در خصوص توسعه خدمات الکترونیک پست نیز گفت: در شش ماه گذشته 41 درصد رشد در این بخش را شاهد بودیم که توسعه خوبی را نشان می دهد.

وی با اشاره به تاکید بر بحث استفاده از توان بخش خصوصی افزود: 9 سرویس جدید امروز با ابتکار و مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.