~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا قدرت گودرزی با بیان اینکه اهتمام جدی مبنی بر پرداخت دیون پیمانکاران و شهروندان در مجموعه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران وجود دارد، گفت: در ارتباط با مبحث املاک و مستغلات واقعیت این است که شهروندان به ما اعتماد کرده اند و در این میان املاک خود را در اختیار شهرداری قرار داده اند تا مدیریت شهری بتواند پروژه‌های عظیم خود را به بهترین نحو ممکن اجرایی کند.

وی تاکید کرد: بنابراین حتی یک روز تاخیر در پرداخت دیون شهروندان از لحاظ اخلاقی درست نیست. همین مورد در ارتباط با پیمانکارانی که در چند سال اخیر با شهرداری تهران همکاری داشته‌اند نیز صدق می کند و موظف هستیم تا پرداخت دیون این عزیزان را نیز پس از پایان مراحل اداری به قید فوریت پرداخت کنیم.

معاون مالی واقتصاد شهری شهرداری پایتخت تصریح کرد: در این میان و به منظور شفاف شدن صورت های مالی در مناطق، با حضور کارشناسان اداره کل حسابرسی صورت های مالی برخی از مناطق را به صورت پایلوت مورد بررسی دقیق قرار داده و میزان دقیق بدهی ها در قسمت املاک و پیمانکاران را مشخص کرده ایم تا روند پرداخت دیون در این مناطق که به صورت پایلوت انتخاب شده بودند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه به وضعیت بقیه مناطق باقی مانده رسیدگی می کنیم. ما تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا در کمترین زمان ممکن با مشخص شدن وضعیت دیون شهرداری در مناطق و سازمانها، تسریع مناسبی در روند پرداخت دیون داشته باشیم.

گودرزی با بیان اینکه حسابرسی در این مناطق به دلیل پیچیدگی های خاص مالی، حسابرسی و همچنین به دست آوردن یک مکانیزم واحد برای شهرداری تهران زمان بر شد، گفت: تمامی اهل فن و کارشناسان مالی به خوبی در جریان قرار دارند که درست کردن یک چارچوب منظم و تفکیکی برای مجموعه عظیم شهرداری تهران کاری طولانی و زمان بر است، اما با دستیابی به این مکانیزم در دیگر مناطق و سازمانها،روند رسیدگی ها با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

گودرزی در ادامه به تشکیل کمیته ویژه پرداخت دیون در معاونت مالی و اقتصاد شهری اشاره کرده و گفت: در این میان و به منظور تسهیل در روند کارهای مربوط به پرداخت دیون، کمیته ویژه ای را تشکیل دادیم تا کلیه امور مربوط به پرداخت دیون به صورت متمرکز در این کمیته بررسی و کارسازی شود.