به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس علی محمد مختاری در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه گفت: متاسفانه در کشورمان سرانه مصرف گل و گیاه بسیار پایین است به طوری که سرانه مصرف گل در کشور به 10 شاخه گل در کشور می‌رسد در حالی که در کشورهای اروپایی این رقم بین 100 تا 200 شاخه گل در سال متغیر است.

وی با اشاره به تنوع گونه‌های گیاهی با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور گفت: کشورمان توانمندی بسیار بالایی در تولید گل و گیاه دارد اما متاسفانه به دلیل کار برخی دلالان این کالا به یک کالای زینتی تبدیل شده و بر همین اساس است که در نمایشگاه‌های فصلی، فروش گل و گیاه را ممنوع اعلام کرده‌ایم و همین موضوع باعث شده سرانه مصرف گل در کشورمان کاهش پیدا کند.

مختاری ادامه داد: در سال 2008 در میان 121 کشور دنیا به لحاظ صادرات رتبه شصت و چهارم را کسب کردیم در حالی که چهار کشور هلند، کلمبیا، اکوادور و کنیا بیش از 80 درصد صادرات گل در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به تنوع گیاهی که در کشورمان وجود دارد اگر به صنعت تولید گل و گیاه و بسته بندی آن توجه شود و نهادهای ذیربط حمایت‌های لازم را انجام دهند می‌توانیم در دنیا رتبه بسیار بالاتری را در صادرات گل و گیاه کسب کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت در خصوص ابراز حمایت از تولید کنندگان به ویژه در زمینه تامین سوخت مورد نیاز برای گلخانه‌ها گام موثری بردارد تا این صنعت در سالهای آینده جایگاه مناسب خود را پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرتهران در تشریح برنامه‌های هفتمین دوره نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران گفت: امسال به دلیل جان باختن هموطنانمان در فاجعه منا برنامه حرکت کارناوال گل در شهر تهران اجرا نمی‌شود و این کارناوال در نمایشگاه مستقر خواهد شد.

وی همچنین به افتتاح نخستین بوستان دوستدار کودک در منطقه 18 اشاره کرد و افزود:‌ در مناطق 15 و 20 شهر تهران نیز بوستان‌های کودک طراحی و در حال اجراست که امیدواریم هرچه زودتر این بوستان‌ها نیز اجرایی و به بهره‌برداری برسند.

وی اعتبار لازم برای احداث بوستان دوستدار کودک در منطقه 18 را 60 میلیارد ریال خواند و افزود: این بوستان در زمینی به مساحت چهار هکتار اجرایی شده است.