به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس رضا شروین بدو در نشست خبری بیست و هفتمین همایش بین‌المللی بیماری‌های کودکان و سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان اظهار داشت: این همایش 16 تا 19 مهر سال جاری در مرکز طبی کودکان با همکاری مرکز تحقیقات رشد و تکامل کودکان و انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران برگزار می‌‌شود.

وی افزود: حدود 3 هزار نفر در این همایش حضور دارند و تا امروز 1648 نفر ثبت‌نام کردند، 300 سخنرانی 55 نفر عضو هیات رئیسه پزشکی و 131 پوستر در این همایش ارایه خواهد شد، همچنین 14 سخنران خارجی از ترکیه، آلمان، قطر، هلند، انگلستان، لهستان، آمریکا و آفریقای جنوبی خواهیم داشت.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: 6 کارگاه جانبی نیز در این همایش در نظر گرفته‌ایم که دیابت ، نوار قلب کودکان، مسمومیت‌های شایع و اختلالات خواب کودکان موضوعات آنها خواهند بود، همچنین در این همایش کارگاه آموزشی، مطالعه تن و خدمات ژنتیک دوران کودکی با محوریت اجتماعی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بیست و هفتمین همایش بین‌المللی بیماری‌های کودکان ادامه داد: اختلالات رشد، بیماری‌های متابولیک ارثی، تیروئید، بلوغ، جراحی‌های شایع، تغذیه، رادیولوژی، مغز و اعصاب، روانپزشکی و تکامل، ابعاد حقوقی، بیماری‌های عفونی، قلب، روماتولوژی، گوارش، غدد، بیماری‌های نوزادان (28 روز اول تولد)، ایمونولوژی و آلرژی برنامه‌ آموزشی تغذیه با شیر مادر، طب تسکینی و آموزش پزشکی جزو محورهای این کنگره است که وزیر بهداشت میهمان ویژه آن خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره ارتقای دانش سلامت کودکان است که بر این اساس پزشکان عمومی، متخصصان و پزشکان فوق تخصص اطفال، کادر پرستاری و پیراپزشکان گروه‌های هدف آن خواهند بود.