به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس در یکصد و نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه آئین‌نامه اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و نهایتاً به تصویب رسید.

در مراحل تصویب این آئین‌نامه معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : با اجرای این آیین نامه باید در مقابل مدارس علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی نصب شود.

وی با اشاره به اینکه باید در این آیین نامه جدول زمان‌بندی داشته باشیم، گفت: ارائه بلیط رایگان حمل و نقل عمومی از افراد زیر 16 سال به 12 سال و سپس به 8 سال ارائه می‌شود که متاسفانه این طرح هنوز اجرایی نشده است.

آباد با اشاره به اینکه تهران تندیس شهر دوستدار کودک را دریافت کرده است، گفت: با دریافت این تندیس وظایف اجرایی این شهر در مقابله با کودکان بیشتر می‌شود.

در ادامه محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران را شهر دوستدار کودک نمی‌دانم.

وی ادامه داد: با توجه به آلودگی هوا و کودکانی که در سر چهارراه‌ها مشاهده می‌کنیم نمی‌توان عنوان کرد تهران شهر دوستدار کودک است.

اباد افزود: در برخی از بندهای این آیین نامه دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش را مکلف کرده‌ایم که در کارگروه‌ها حضور پیدا کنند ولی شورای شهر نمی‌تواند تمامی دستگاه‌های ذیربط به موضوع کودکان را مکلف به اجرا کند بلکه باید از آنها دعوت شود.

در ادامه احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما نمی‌توانیم به غیر از دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری، برای دستگاه‌های دیگر نیز تعیین تکلیف کنیم و باید از سایر دستگاه‌ها دعوت به عمل بیاید.