~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حسن نمک‌دوست در نشست رسانه و بحران با اشاره به اینکه بحران به ما خیلی نزدیک است گفت: تعبیر اینکه منطقه ما بهشت روزنامه‌نگاری بحران است اصلا دقیق نیست بلکه اینجا جهنم روزنامه‌نگاری بحران است.

مدیر مرکز مطالعات همشهری افزود: باید بین روزنامه‌نگاری بین‌المللی، روزنامه‌نگاری جنگ و روزنامه‌نگاری بحران تفاوت قائل شد.

وی با بیان اینکه روزنامه‌نگاری بحران مربوط به موقعیت‌های پیش‌بینی نشده است اظهار داشت: روزنامه نگار بحران باید برای مواجهه با شرایط خاص آماده باشد و این آمادگی فقط تکنیکی و دانشی نیست بلکه باید آمادگی جسمانی و روانی نیز داشته باشد.

نمک دوست افزود: روزنامه‌نگاران ما آمادگی مواجهه با این بحران‌ها را ندارند. هدف روزنامه‌نگاری بحران کمک به کاهش ابعاد آسیب و امداد و افزایش امدادرسانی و امید به افراد بحران زده است.

مدیر مرکز مطالعات همشهری با بیان اینکه در مواقع بحرانی در دسترس‌ترین رسانه رادیو است گفت: با توجه به هدف رسانه در مواقع بحران رقابت بین رسانه‌ها از بین می‌رود زیرا هدف کمک به حل مساله است. یکی از مهمترین عرصه‌های اخلاق حرفه‌ای عرصه روزنامه‌نگاری بحران است.