به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سید حسین هاشمی در حاشیه مراسم تشییع جانباختگان حادثه منا که لحظاتی پیش در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: صریحترین و شفاف‌ترین موضع را مقام معظم رهبری در مورد حادثه منا اعلام کردند و روز گذشته نیز رئیس جمهور در مراسم تشییع این جانباختگان بسیار شفاف در چند مرحله مواضع ایران را اعلام کرد.

وی ادامه داد: حضور پرشکوه ملت ایران در مراسم تشییع این عزیزان پاسخ سنگینی به دولت عربستان است و نشان دادند که نسبت به این موضوع حساس هستند و آن را با جدیت پیگیری می‌کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش بینی شده کمیته حقیقت یابی تشکیل شود آل سعود باید تشکیل این تیم را بپذیرد و ابعاد این فاجعه را بررسی کند.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده سال‌ها در بعثه مقام معظم رهبری در خدمت زائران بودم مسیری که برای رمی جمرات تعیین شده مشخص است و سؤال اینجاست که چگونه این فاجعه رخ داده است که 5 هزار نفر در آنجا جان خود را از دست می‌دهند؟

وی افزود: دوربین‌های آنجا تمام این لحظات را حتما ثبت کرده است و می‌توان با بررسی آنها مقصر اصلی این فاجعه را بررسی کرد مقصر اصلی این موضوع دولت آل سعود است و آنها به خاطر این بی تدبیری نه تنها به ما بلکه به تمام جهان اسلام باید پاسخگو باشند.

استاندار تهران تصریح کرد: ملت ایران باید از مراجع قانونی پیگیری کند و می‌توانند حتی آن را به صورت حقوقی مطرح کنند، این موضوع شوخی نیست هر گردشگری که به یک کشور دیگر سفر می‌کند باید جان و مال او در امنیت باشد این عزیزان که زائران خانه خدا بودند و تأمین امنیت آنها بر دولت عربستان واجب بود.