~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش و در پاسخ به این پرسش که «ورزش صبحگاهی مدارس در سال تحصیلی جدید چگونه دنبال شده است؟»، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید به مدت 5 دقیقه ورزش و نرمش صبحگاهی در مدارس انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه با رادیو ورزش، موزیک مخصوص ورزش صبحگاهی از طریق این رادیو هم‌زمان با صبحگاه مدارس پخش خواهد شد و دانش‌آموزان با شادابی و نشاط خاصی وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

حمیدی تنوع، تغییر، شادابی و نشاط پیش از آغاز کلاس درس را باعث تعمیق یادگیری دانست و گفت: در نظر داریم تا تحرک جسمانی را در مدارس افزایش دهیم زیرا استفاده از فناوری‌ها باعث شده است تا نسل به سمت چاقی حرکت کند که این کار باعث جنب و جوش در مدارس خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 5 دقیقه ورزش دانش‌آموزان در هنگام صبح می‌تواند سرانه ورزش را افزایش دهد، تصریح کرد: اگر هر دانش‌آموز پنج روز هفته را 5 دقیقه صبح‌ها ورزش کند، مجموع آن در هفته 25 دقیقه خواهد شد که مدت زمان سرانه ورزش مدارس نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به درصد پوشش ورزش صبحگاهی در مدارس کشور، عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم 80 درصد دانش‌آموزان سراسر کشور که حدود 9 میلیون نفر می‌شوند در ورزش صبحگاهی مدارس شرکت کنند، ضمن اینکه اولیا دانش‌آموزان هم امکان شرکت در ورزش صبحگاهی مدارس را خواهد داشت.