به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس ابوالحسن قیصری دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران در نشست خبری این کنگره گفت: این انجمن با هدف ارتقای علمی در زمینه‌ جراحی‌های بینی، جمجمه، فک و صورت و همچنین جراحی‌های مربوط به سر و گردن و سینوس‌ها افتتاح شده و دارای چندین شاخه در استان‌های مختلف کشور مانند خراسان، اصفهان، فارس و البرز است.

در ادامه این نشست ابراهیم رزم‌پا رئیس کنگره پنجمین بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران درباره برنامه‌های این کنگره گفت:‌ برنامه‌ریزی‌ برای اجرای این کنگره از دو سال قبل صورت گرفته است و با استفاده از نقاط ضعف و قدرت کنگره‌های گذشته سعی کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از متخصصان و صاحب‌نظرانی در سطح کشور و خارج کشور به بحث و تبادل نظر در زمینه‌های مرتبط با جراحی‌های راینولوژی بپردازیم.

وی ادامه داد: در این کنگره سعی شده است که به نوآوری‌های پزشکی توجه شده و مباحث به صورت کاربردی و کارگاهی باشد. همچنین از دیگر بحث‌های مطرح در کنگره امسال مواردی در زمینه مشکلات صنفی و بحث‌های قانونی مربوط به این رشته پزشکی خواهد داد.

رزم‌پا در ادامه گفت: از پنل‌های مطرح در این کنگره بررسی بیماری‌های سینوس و آلرژی و همچنین بحث‌هایی در رابطه با جراحی‌های سر و گردن‌ خواهد بود که در این پنل‌های تخصصی به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد. همچنین مواردی از جراحی‌های خاص ویژه اطفال نیز در این کنگره ارائه خواهد شد.

رئیس پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران گفت: یکی دیگر از بحث‌هایی که در این کنگره مطرح خواهد شد درباره جراحی‌های غیرتهاجمی و جوان‌سازی پوست بدون جراحی و بدون استفاده از تیغ است که امیدواریم این بحث‌ها در بین شرکت‌کنندگان مورد استقبال ویژه‌ای قرار بگیرد. همچنین سعی کرده‌ایم سخنرانی‌ها به حداقل برسد و بیشتر به مباحث کارگاهی و پنل‌های اجرایی بپردازیم.

وی ادامه داد: برای کنگره امسال 28 سخنران خواهیم داشت. همچنین بیش از 40 مقاله به دفتر انجمن ارسال شده است که در هیأت داوری مورد بررسی قرار گرفته و قرار است تعدادی از مقالات به عنوان مقالات آزاد در کنگره ارائه شود و الباقی به صورت پوستر در کنگره به نمایش گذاشته شود.

رزم‌پا ادامه داد: مهمان‌های خارجی از کشورهای آمریکا، هلند، مصر، تایلند و سوئد در این کنگره شرکت خواهند کرد که اغلب دعوت شدگان از جراحان و متخصصان بزرگ دنیا هستند که امیدواریم این حضور باعث انتقال علم و اطلاعات به روز دنیا به شرکت‌کنندگان در این کنگره باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ جراحی بینی بحث حس بویایی پس از جراحی که قرار است پنل و سخنرانی‌هایی در این خصوص داشته باشیم.

در ادامه این نشست ابوالحسن قیصری دبیر اجرایی این کنگره در پاسخ به سوالی درباره تعرفه‌های جراحی بینی گفت: شرکت‌های بیمه در هیچ کجای دنیا اعمال جراحی پلاستیک را جزء تعهدات خود قرار نمی‌دهند و بحث ما هم در ایران همین است که وقتی بیمار هیچ تعهدی ندارد چرا پزشک باید بر مبنای محاسبات دولتی این اعمال جراحی را با تعرفه‌های ابلاغی انجام دهد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه بیمارانی که به دنبال جراحی‌های پلاستیک هستند خودشان با مقایسه پزشکان و نحوه جراحی به پزشک مراجعه می‌کنند و قیمت‌ها بین بیمار و پزشک به صورت توافقی است.

قیصری افزود: جراحی‌های زیبایی ترکیبی از هنر و علم جراحی است که روی صورت انجام می‌شود و آیا می‌شود برای هنر یک نفر قیمت گذاشت و آن را تعرفه‌گذاری کرد. پس چرا باید پزشک در این خصوص تعرفه جراحی داشته باشد و خلأ بیمه‌ها را پزشکان پرداخت کنند؟

پنجمین کنگره بین‌المللی انجمن راینولوژی ایران 22 الی 24 مهرماه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.