به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی زنان در خصوص برجام بیانیه‌ای را منتشر کردند که در آن بیانیه آمده است:

«الحَذَرَ کُلَّ الحَذَرِ مِن مُقارَبَةِ عَدُوِّکَ فی طَلَبِ الصُّلحِ ؛ فَإِنَّ العَدُوَّ رُبَّما قارَبَ لِیَتَغَفَّلَ ، فَخُذ بِالحَزمِ».

«بعد از صلح با دشمنت، از او سخت برحذر باش؛ زیرا گاه دشمن، خود را به تو نزدیک مى‌کند، تا غافلگیرت سازد؛ پس دوراندیش و محتاط باش و خوش بینى به دشمن را متهم کن.» امام صادق(علیه السلام)، میزان الحکمة،ج6،ص574

چند روزی است که مجلس شورای اسلامی موضوع برجام را در دستور کار خود قرار داده است، این درحالی است که دولت آمریکا بدون توجه به طی مراحل قانونی برجام در مجلس شورای اسلامی، با داشتن دیدارهایی وارد فاز اجرایی آن شده است و این نشان از بی توجهی دولت آمریکا به رعایت نکردن اصول دیپلماسی کشورها است که متأسفانه چراغ سبز دولت ما هم به این دیدارها و مذاکرات در نیویورک، زمینه را برای طی مراحل غیرقانونی برجام فراهم کرده است.

در این میان نباید فراموش کنیم که به فرموده مقام معظم رهبری؛ «برای تصویب این متن، یک مسیر قانونی پیش‌بینی‌شده‌ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد؛ ان‌شاءالله. انتظار ما این است که دست‌اندرکاران، با دقت مصالح را - مصالح کشور را، مصالح ملی را- در نظر بگیرند و آنچه را تحویل ملّت خواهند داد، بتوانند با گردن افراشته، در مقابل خدای متعال هم ارائه بدهند.» همچنین ایشان در ادامه می فرمایند: «به نظر ما مصلحت نیست که ما مجلس را از این قضیه برکنار بداریم».

ما اعضای سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی زنان از دولت می‌خواهیم به طی شدن مراحل قانونی برجام توجه کرده به صورت زودهنگام وارد فاز اجرایی برجام نشود. همچنین از مجلس می‌خواهیم با سعه صدر و با سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری استقلال، شرف و عزت ملت ایران اسلامی را حفظ کنند و به ارائه چند توصیه و نصیحت کلی اکتفا نکنند. همچنین مجلس با توجه به نقاط ضعف توافق برجام، با انجام اقدامات سریع و راهبردی راه هرگونه تهدید و تهاجم دشمن به کشور را ببندد.