به گزارش پارس به نقل از مهر، علی باقرزاده عصر یکشنبه در نشست با روسای آموزش پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر از اجرای طرح سوادآموزی اولیای دانش‌اموزان خبر داد و افزود: در این طرح با اقدامات صورت گرفته شرایط مناسبی برای درس‌آموزی و با سوادشدن این افراد فراهم می‌شود.

وی از باسوادشدن بیش از 600 هزار نفر از خانواده دانش‌آموزان با اجرای این طرح خبر داد و افزود: در حال حاضر 300 هزار نفر از این افراد در حال شناسایی اولیه هستند و در مرحله بعدی شناسایی، مابقی افراد شناسایی و در طرح شرکت داده می‌شوند.

شش میلیون بی‌سواد بالای 50 سال داریم

رئیس سازمان سواد آموزی کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تلاش برای ریشه‌کنی بیسوادی، گفت: سه میلیون و 456 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال وجود داشت که در حال حاضر یک میلیون و 112 هزار نفر از این افراد همچنان بی سواد هستند.

وی از اجرای طرح باسواد کردن جوانان و نوجوانان 10 تا 20 سال خبر داد و بیان داشت: یکی از سیاست‌های بسیار مهم وزارت آموزش و پرورش این طرح است که خدمات نهضت سواد آموزی امسال به 75 هزار نفر در قالب این طرح ارائه می‌شود.

باقرزاده با اشاره به وجود بیش از 9 میلیون 700 هزار نفر بیسواد در کشور خاطرنشان ساخت: شش میلیون نفر از این تعداد افراد بالای 50 سال هستند که باسوادی این افراد در حال حاضر مد نظر نیست و طرح‌های باسوادی برای دیگر افراد اجرایی می‌شود.

تلاش برای دستیابی به عدالت آموزشی در کشور

وی از تلاش برای دستیابی به عدالت آموزشی در کشور خبر داد و افزود: فراهم کردن فرصت و کاهش نابرابری آموزشی برای آموزش همه افراد جامعه از مهمترین ویژگی‌های عدالت آموزشی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به وضعیت سوادآموزی در استان بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بوشهر از استان‌های باسواد کشور است و برنامه‌های خوبی برای باسوادکردن افراد در استان اجرا می‌شود.

وجود 31 هزار نفر بی‌سواد در استان بوشهر

معاون نهضت سواد آموزی استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: سه هزار و 139 نفر در استان بوشهر برای اجرای طرح باسوادی خانواده دانش آموزان شناسایی شده‌اند که 93 درصد راستی‌ آزمایی شده است.

غلامرضا دانشور با اشاره به بیسواد بودن بیش از 31 هزار نفر در استان بوشهر، یادآور شد: امسال بیش از پنج هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.