~~

به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا محسن خوشنام (شش مهر)، در مراسم افتتاح درمانگاه و ساختمان جدید انجمن ام.اس استان البرز اظهار کرد: انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهادی که درحوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند در حقیقت پشتیبان و حمایت کننده برخی از ضعف‌های دولت در این بخش هستند. در حال حاضر استان البرز از لحاظ سازه و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی با مشکلات جدی مواجه است. بدون شک افتتاح ساختمان جدید انجمن ام اس می‌تواند بخشی از نیاز کسانی که به این بیماری مبتلا هستند را رفع کند.

وی در ادامه با اشاره به گران بودن برخی از داروهای بیماران ام.اس گفت: هرچند تعدادی از داروهای این بیماری تحت پوشش بیمه قرار دارد، اما اغلب داروهای جدید باید به صورت آزاد خریداری شود و برخی از بیماران حتی توان گرفتن آژانس برای مراجعه به مطب پزشک را هم ندارند. اگر حمایت خیرین و انجمن ام.اس استان نباشد برخی از این بیماران قادر به خرید دارو و کنترل بیماری خود نخواهند بود.

این فوق تخصص ام.اس اضافه کرد: هرچند تعداد بیماران ام اسی درجهان نگران کننده نیست، اما از آنجایی که این بیماری جمعیت جوان و مولد را درگیر می‌کند، خطرساز محسوب می‌شود. داروهایی که برای این بیماری تولید شده، داروهای کنترلی هستند؛ چراکه هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.