به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار با خانواده شهیدغلامرضا رهبر در خصوص ورود ویروس کرونا به کشور از طریق حجاج تاکید کرد: همه کشورهایی که حجاج را به عربستان اعزام کرده اند باید مراقبت‌هایی را طبق مقررات سازمان های بین المللی در این خصوص رعایت کنند.

وزیر بهداشت گفت:ایران نیز این مراقبت ها را از طریق مدیران کاروان ها، تیم های پزشکی سازمان حج و زیارت و تیم های بهداشتی وزارت بهداشت در مبادی ورودی حجاج و نقاط مرزی اجرا می کند.

وی با تاکید بر این که ما وظایف خود را در زمینه پیشگیری و مراقبت به نحو احسن انجام می دهیم خاطرنشان کرد: جای هیچ گونه نگرانی برای حجاج و خانواده های آنها نیست و حجاج و خانواده ها فقط باید مطلع باشند که این بیماری مسری است.

هاشمی مورد حادثه منا و امکان حضور مسئولین جمهوری اسلامی ایران در عربستان گفت: طبق مذاکراتی که رییس جمهور با روسای جمهور برخی کشور ها داشت بنا شد وزیر بهداشت به این کشور سفر کند.

وزیر بهداشت افزود: دولت عربستان با سفر گروه پزشکی موافق کردند که امروز عازم این کشور خواهیم شد تا هماهنگی های لازم را با طرف سعودی و تیم پزشکی حج و زیارت به عمل آوریم.

وی در خصوص برنامه‌های سفر به عربستان گفت: در طول این سفر از وضعیت مجروحین اطلاع دقیقی خواهیم یافت و از سوی دیگر نیز باید اعزام اجساد درگذشتگان به کشور را تسریع بخشیم.

هاشمی ادامه داد: مهم ترین موضوع در خصوص حادثه منا، مفقودین هستند که کار بسیار دشوار و زمان بری است و صبوری خانواده های آنها و در عین حال، پیگیری مداوم مسئولان در این زمینه بسیار مهم است و امیدواریم این کار دشوار به درستی انجام شود تا بتوان خانواده‌ها را هر چه زودتر از نگرانی خارج کرد.