به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار قاسم رضایی پیش از ظهر دوشنبه در نشست مشترک با فرمانده مرزبانی کشور عراق در مرز مهران گفت: با هماهنگی صورت گرفته با دولت عراق تردد زوار اربعین حسینی امسال فقط با داشتن روادید امکان پذیر است.

سردار رضایی با اشاره به افزایش تعداد مبادی خروجی و ورودی مرز مهران افزود: ۹۶ گیت برای تردد زوار در پایانه بین المللی مهران احداث شده است.

عبدالکریم مصطفی فرمانده مرزبانی عراق هماهنگی و همکاری دو دولت را در تامین امنیت زوار اربعین حسینی مهم عنوان کرد و گفت: همکاری و همراهی لازم بین دو استان مرزی همسایه ایلام و واسط عراق صورت گرفته است.

در اربعین پارسال از مجموع تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زوار عتبات عالیات در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

پنجمین اجلاس فرماندهان مرزبانی استان های غرب کشور و نمایندگان مرزبانی استان های مرزی عراق در شهرستان مرزی مهران و با حضور فرماندهان مرزبانی پنج استان غرب ایران اسلامی آغاز شده است.

این اجلاس با رویکرد بررسی وضعیت امنیتی مرز دو کشور به ویژه در آستانه ایام اربعین حسینی و برنامه ریزی برای تردد زائران از مرزهای رسمی دو کشور آغاز شده است.