به گزارش پارس ، مریم بعد از ثبت رضایت خانواده شوهرش ابراز خوشحالی کرد و گفت که همیشه احساس می‌کرد، اعدام نخواهد شد.

5 مردادماه سال 91 مأموران کلانتری 130 نازی‌آباد در جریان گم‌شدن مرد 40 ساله‌ای به نام «اصغر» قرار گرفتند. همسر این مرد در مراجعه به کلانتری مدعی شده بود همسرش از 6 روز پیش از خانه خارج شده و بازنگشته است و در این چند روز نیز زن ناشناسی چندین بار تماس گرفته و خود را همسر دوم اصغر معرفی کرده است و ادعای عجیبی درباره سرنوشت او دارد.

با توجه به این اظهارات مأموران پلیس آگاهی تهران با شناسایی زن ناشناس به نام مریم 38 ساله، 15 مرداد 91 او را برای تحقیق احضار کردند.

مریم در بازجویی‌های ابتدایی با معرفی خود به عنوان همسر دوم اصغر گفت: در 31 تیر اصغر به خانه من آمد و چون در وضعیت خوبی نبود از من خواست با او به پارک بروم اما مجبور شدم او را به بیمارستان منتقل کنم. بعد از بهبودی وضعیت بالینی او،  اصغر را با خودرو به نزدیک خانه‌اش رساندم اما او در بین راه با دیدن خودرویی دیگر از من جدا و سوار آن خودروی ناشناس شد و از آن به بعد خبری از او ندارم. این ادعا در حالی مطرح شد که کارآگاهان در زمان تحقیقات به ردپای جوانی 23 ساله به نام یعقوب برخوردند که بعدها مشخص شد مدتی با مریم ارتباط پنهانی داشته است. با این سرنخ زن و مرد جوان دستگیر و روز 15 شهریور ماه سال 91 برای تحقیقات به اداره 11 منتقل شدند.

با اطلاعات به دست آمده مأموران در بررسی بانک اطلاعاتی اجساد ناشناس به جنازه‌ای برخوردند که چندی پیش از سوی گشت کلانتری 170 کهریزک کشف شده بود و با مشخصات اصغر همخوانی داشت. وقتی مشخص شد اصغر به قتل رسیده است مریم و یعقوب برای روشن شدن یک جنایت پای میز بازجویی نشستند.

پس از بازجویی‌های تخصصی، پسرجوان به انتقال جسد اصغر به منطقه کهریزک اعتراف کرد اما مدعی شد در قتل او دخالتی نداشته و با تماس مریم و برای کمک به او به محل جنایت مراجعه کرده است. مریم نیز پس از اعتراف صریح یعقوب لب به اعتراف گشود و به قتل اصغر با کپسول‌های حاوی قرص برنج اعتراف کرد و انگیزه‌اش را نیز رهایی از تهدیدهای او خواند. با این اعترافات پرونده به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و قاضی همت‌یار زن جوان را به قصاص محکوم کرد. این زن همچنین به سرقت 10 تا 15 میلیون از شوهر صیغه‌ای‌اش متهم بود که پس از انکار در انتها جرم خود را پذیرفت.  متهم در مهر و آذرماه سال 93 دوبار برای اجرای حکم قصاص پای چوبه‌دار رفت اما هر بار با مهلت گرفتن از خانواده قربانی از مرگ رهایی یافت  که برای آخرین بار دیروز – یکشنبه 5 مهرماه- در برابر قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران پیش روی خانواده شوهرش قرار گرفت و مادر و پسر مقتول این زن را بخشیده و از قصاص گذشتند.

مریم که از این گذشت خوشحال بود  گفت: همیشه حسی در درونم می‌گفت من بخشیده می‌شوم و حالا خوشحالم که این اتفاق رخ داد و من از اعدام نجات پیدا کردم.