~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر ،پیمان سنندجی با بیان اینکه طی هفته گذشته جایگزینی اتوبوس های دوکابین جدید در سامانه اتوبوس های تندرو آغاز شده است، اظهارکرد: تاکنون ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید در خطوط ۷ و ۵ بی. آر. تی وارد و جایگزین شده است. به طوری که در حال حاضر تمام اتوبوس های خط ۵ این سامانه از اتوبوس های جدید هستند.

به گفته سنندجی با ورود ۳۰دستگاه اتوبوس جدید دیگر به خط ۷ بی. آر. تی که یکی از پرترددترین خطوط بوده همزمان با شروع مهرماه و افزایش حجم ترددها شاهد تراکم ترافیک و عدم ازدحام مسافر بوده ایم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه تقویت ناوگان در این خط بار ترافیک و ازدحام مسافران را کاهش داده است، گفت: قطعا و در صورت نیاز تعدادی دیگر اتوبوس  به خط ۷ تزریق خواهد شد. لذا انتظار داریم جو آرام ایستگاه ها همچنان پا برجا باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه اکنون در خط ۳ بی. آر. تی و در مسیر خاوران – پایانه علم و صنعت از اتوبوس های تک کابین شهاب استفاده می شود، تصریح کرد: طی هفته جاری اتوبوس های تک کابین شهاب جمع آوری و اتوبوس های دوکابین جایگزین خواهند شد.

سنندجی تصریح کرد: در خط ۱۰ بی. آر. تی نیز بنا به نیاز اتوبوس جدید تزریق خواهد شد. این اتوبوس ها نیز از ۲۰۰ دستگاه اتوبوسی است که وعده دادیم در مهرماه وارد ناوگان اتوبوسی شهر می شود.

وی با تاکید بر اینکه ورود این اتوبوس های جدید تحولی عظیم در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و به تبع آن آرامش روحی شهروندان دارد، گفت: در شرایطی که ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت به لحاظ فرسودگی با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است، ورود اتوبوس های تازه نفس و دوکابین تاثیر بسزایی در خدمات دهی مطلوب تر دارد.