به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا اولین نمایشگاه طراحی پوستر مجمع خیرین سلامت با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت ،معاونین مجمع خیرین و جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای اندیشه تهران افتتاح شد.

در آیین افتتاح اولین نمایشگاه پوستر مجمع خیرین سلامت از بین ۴۲ اثر رسیده، سه اثر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت و هدایای به هنرمندان برگزیده اهدا شد.

همچنین در حاشیه این نشست توافقنامه اهدای ۲۰ درصد از درآمد مجموعه درمانی دی کلینیک شهرستان ساوه به مجمع خیرین توسط نیری به عنوان دبیر کل مجمع خیرین و دکتر موسوی خوشدل به عنوان مدیرعامل مجموعه درمانی دی کلینیک به امضا رسید.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت همچنین در حاشیه این مراسم به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

سیدرضا نیری با ابراز تأسف و تسلیت به بازماندگان فاجعه منا اظهار کرد: مصیبت حج امسال به واقع با توجه به سوابق سعودی‌ها تعمدی بوده است.

مشاور وزیر بهداشت درباره برگزاری اولین همایش تقدیر از خیرین سلامت در ماه جاری بیان کرد: اولین همایش تقدیر از خیرین سلامت ۱۴ مهر ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود. این برای اولین بار است که حدود ۴۰۰ خیر حوزه سلامت در این همایش کشوری مورد تقدیر قرار می‌گیرند. سخنران این مراسم به احتمال زیاد دکتر لاریجانی هستند و وزیر بهداشت و‌ معاونین وی نیز در این همایش کشوری شرکت می‌کنند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های خیرین سلامت در حوزه پیشگیری در دستور کار قرار دارد، اما متاسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی‌های موجود در وزارت آموزش و‌پرورش روند کار مورد انتظار ما نبوده است.

نیری ادامه داد: این طرح ملی برای پیشگیری و غربالگری دانش‌آموزان است. طرحی است که سابق بر این در کمیته امداد نیز اجرا کردیم و هدف از اجرای آن، این است که شاید در ابتدا دانش‌آموزان هیچ بیماری نداشته باشند ولی پس از آزمایشات و غربالگری بسیاری از بیماری‌های پنهان آنها کشف شود که می‌تواند این غربالگری خانواده‌های آنان را نیز دربرگیرد.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت در مورد اقدامات انجام شده خیرین در ساخت مراکز درمانی و بیمارستان گفت: ساخت مرکز بیماران سرطانی بیرجند، ساخت بیمارستان سل در زابل و بیمارستان کودکان تبریز از جمله مراکزی است که با کمک خیرین در حال تکمیل بوده و در برخی از پروژه‌ها پیشرفت خوبی حاصل شده که امید است این اقدامات خیر افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات عمده بیماری سل در زابل عنوان کرد: در این مناطق بیماری سل بسیار شیوع دارد و از طرفی دیگر نیز مشکلات طوفان نیز گریبانگیر مردم این مناطق است. بنابراین کسانی که توانایی ندارند مجبور می‌شوند با درد رنج خود بخزند و در این مناطق بمانند و بیماران دیگری که می‌توانند به شهرها بیایند با خود سوغاتی بیماری سل را همراه می‌آورند. به طوری که بیمارانی که به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کردند، باعث شده است که پرستاران در این بیمارستان مبتلا به سل شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های جهادی توسط خیرین عضو این مجمع در مناطق مختلف کشور، افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم مجمع خیرین پزشکان و بانوان را نیز تشکیل دهیم؛ همان طور که چندی قبل مجمع خیرین بانوان تبریز راه‌اندازی شد.