به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مهدی دواتگری درباره حادثه منا و کشته و مجروح شدن هزاران زائر خانه خدا، گفت: حادثه منا و قبل از آن،سقوط جرثقیل در مسجدالحرام حاکی از بی کفایتی دولتمردان عربستانی در اداره حرمین شریفین است و ما از مجامع عمومی به خصوص سازمان کنفرانس اسلامی انتظار داریم که مسئولیت اداره حرمین شریفین بر عهده کسانی باشد که از طرف این سازمان شکل می گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حرمین شریفین متعلق به عموم مسلمانان است، اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر دولتمردان عربستانی بیش از آنکه به فکر تامین رفاه و امیت زائران باشند، به دنبال دخالت در امور داخلی کشورها و آتش افروزی هستند.

دواتگری با اشاره به نقش عربستان در خلق داعش و منازعات داخلی سوریه و ورود مستقیم در جنگی نابرابر علیه ملت یمن، گفت: این کارهای عربستان را نمی توان نادیده گرفت. از مجامع بین المللی انتظار داریم که در قبال این خیانت ها و بی کفایتی دولتمردان عربستانی اعلام موضع کنند و برای اداره حرمین شریفین به دور از تسلط سعودی ها تصمیم مقتضی بگیرند.

وی با بیان اینکه خانواده های مجروحان و کشته شده ها منتظر بازگشت عزیزانشان هستند، اظهار داشت: از وزارت امور خارجه انتظار داریم که پیگیر سرنوشت مفقودین باشد، همچنین انتقال مجروحین و جان باختگان، وظیفه مستقیم وزارت امور خارجه است.

نماینده مردم مراغه افزود: وظیفه بعدی وزارت امور خارجه پیگیری خسارات وارده به جانباختگان و مصدومین از طریق دیپلماسی و مراجع قضایی است.

وی گفت: تقاضای تشکیل اجلاس فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی در حاشیه مجمع عمومی و جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعیین و اعزام هیئت بی طرف حقیقت یاب برای بررسی ابعاد حادثه مصیبت بار را داریم.