~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد میرزابیگی بعد از انتشار خبر حادثه دلخراش روز گذشته در منا که در روز عید قربان طی مراسم رمی جمرات در عربستان رخ داد، دو بار با مسئولان هیئت پزشکی حج هلال احمر و رئیس جمعیت هلال احمر کشور تماس گرفت و آخرین وضعیت مجروحان ایرانی این حادثه و نحوه ارائه خدمات درمانی به آنان را جویا شد.

وی همچنین به طور رسمی آمادگی سازمان نظام پرستاری را برای اعزام نیروی پرستار برای کمک به امداد و نجات مصدومان در بیمارستانهای عربستان و درمان مجروحان این حادثه اعلام کرد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری همچنین گفت: سال گذشته در مراسم روز اربعین بیش از 20 میلیون زائر مسلمان در عراق به زیارت عتبات عالیات و کربلا رفتند و در حالی که تروریستهای تا دندان مسلح در این کشور فعال بودند همه زائران در کمال امنیت و سلامت مراسم اربعین حسینی را به جا آوردند و به سلامت بازگشتند و این بسیار عجیب است که دولت عربستان که ادعای خدمت به حجاج و زائران خانه خدا را دارد تا این اندازه بی کفایت و بی تدبیر است که در مراسم رمی جمرات صدها نفر زیر دست و پا له می شوند و جان می بازند و مجروح می شوند.

میرزابیگی گفت: سوء مدیریت دولت عربستان در اداره مراسم حج امسال نشانه بی تدبیری و ضعف این دولت در اداره مراسم حج و محکوم است.

وی افزود: این حادثه ناگوار را به خانواده بازماندگان تسلیت می گوییم و از خداوند منان برای درگذشتگان علو درجات و برای بازماندگان صبر خواستاریم.

در مراسم رمی جمرات امسال در عربستان به علت بسته بودن برخی راههای تردد زائران و فشار جمعیت بیش از هزار نفر جان باختند که بیش از 125 نفر قربانیان ایرانی هستند، صدها نفر نیز زخمی و مجروح شدند که بیش از 60 نفر آنها ایرانی هستند.