~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمدعلی اسفنانی نماینده فریدن در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره حادثه مرگبار منا که امروز در جریان رمی‌جمرات رخ داد، گفت: قوه قضائیه باید از طریق دادستانی کل کشور نسبت به بازخواست مسئولان سعودی اقدام کند.

وی افزود: همچنین می‌توانیم شکایتی را به دیوان دادگستری لاحه ارائه دهیم تا از طریق امور بین‌الملل نسبت به برخورد با سعودی‌ها اقدام شود.

ویافزود: اگرچه ممکن است عربستان به لحاظ سرمایه‌ای که دارد خسارت کشته‌شدگان را تمام و کمال پرداخت کند اما پرداخت خسارت نمی‌تواند جبران آلام و دردهای حادثه‌دیدگان را کند.

وی افزود: ما معتقدیم این حوادث خیلی هم نمی‌تواند اتفاقی و یکباره باشد بلکه به نظرمان پشت‌پرده‌ای دارد که دارد این حوادث را رقم می‌زند.

اسفنانی تصریح کرد: هر چه سریع‌تر کشورهای اسلامی باید در قالب جلسه اضطراری کنفرانس سران اسلامی گرد هم بیایند و این موضوع را پیگیری کنند.

نماینده مردم فردین خاطرنشان کرد: باید سازمان کشورهای اسلامی قطعنامه‌ای صادر کند و هر چه سریع‌تر کمیته‌ای تشکیل شود تا اداره حج از دست آل‌سعود خارج و توسط یک شورا اداره شود.