~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین مشکل تغذیه مدارس با باز شدن مدرسه ها دوباره پربحث می شود. یکی از کاربران در این باره نوشته: همیشه مسئولین از تغذیه درست کودکان و نوجوانان حرف می زنند و متخصصان تغذیه هم تاکید می کنند که تغذیه باید در این سنین مناسب باشد. ما هم بچه هایمان را به تغذیه با مواد سالم عادت می دهیم اما نمی توانیم وقتی بچه در مدرسه با تغذیه های غیرسالم مواجه می شود از بچه انتظار داشته باشیم دلش نخواهد. مسئولین آموزش و پرورش یا بوفه های مدرسه ها را جمع کنند یا با دادن مواد غذایی مناسب به خانواده ها در این زمینه کمک کنند.

در همین رابطه پریسا ترابی در آستانه بازگشایی مدارس به خبر آنلاین از ایجاد پایگاه های تغذیه سالم خبر داد و گفت: پایگاه های تغذیه سالم همان بوفه های مدارس هستند که از قدیم وجود داشته است.

او ادامه داد: از سال 87 در دستور العمل بوفه مدارس تجدید نظر و غذاهای مجاز و غیرمجاز را مشخص کردیم. خوراکی های غیرمجاز و آسیب رسان جمع آوری شد و همه ی فعالیت ها با رویکرد تغذیه سالم و مناسب برای دانش آموزان انجام شد.

طبق اعلام اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، خشکبار، خرما و انواع میوه خشک، شیر و فرآورده‌های آن، لقمه سالم و غذاهای پخته، آب معدنی، ماءالشعیر، کلوچه و کیک روغنی از جمله مواد مجاز قابل عرضه در پایگاه های تغذیه سالم مدارس خواهد بود.