به گزارش پارس به نقل از وزارت بهداشت رسول دیناروند گفت: از جمله فعالیتهای مستمر ما کنترل سلامت و ایمنی فرآورده های غذایی است در این صورت و با تلاشهای دولت برای مردم این اطمینان اطمینان حاصل خواهد شد که غذاهای مورد استفاده آنان سالم است.

 وی ادامه داد: متوسط امید به زندگی مردم کشور در یک دوره 35ساله، بیش از 20 سال اضافه شده است واین  دستاورد بزرگی است که باید بر آن تاکید شود.

 دیناروند تاکید کرد: به این عدد راضی نیستیم و معتقدیم باز هم امکان افزایش 10 ساله به این عدد وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشورمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه ها برای این منظور به کاربردن شیوه زندگی مناسب است که بخش مهمی از آن هم وابسته به تغذیه و غذای سالم است و اگر در این زمینه  سرمایه گذاری کنیم نتایجش موفقیت آمیز خواهد بود.

 وی اذعان کرد: بخش زیادی از این راه را پیموده ایم اما طبیعی است که برای نیل به این مقصود نهایی باید در صدد حذف دخانیات باشیم مبارزه با اعتیاد مواد مخدر و الکل را جدی تر پیگیری کرده و بر افزایش تحرک آحاد جامعه سرمایه گذاری بشتری باید انجام دهیم. و در این صورت امکان رسیدن به سطح کشورهای پیشرفته دست‌یافتنی است و حتما می توان 10 سال دیگربه میانگین امید به زندگی مردم را افزایش داد.

دیناروند اضافه کرد: تهدیدات سلامت همواره و در همه کشورهای دنیا وجود داشته، دارد و خواهد داشت زیرا شیوه زندگی جهان مدرن امروز به سمت صنعتی شدن پیش می رود و ناگزیریم که غذاهای صنعتی و فرآیند شده مصرف کنیم و بدیهی است که این شیوه زندگی مخاطرات زیادی به همراه دارد؛ به همین دلیل نظارت دستگاههای تخصصی آن قدر ضرورت می یابد که برخی دولتها اهتمام به این امر را فراتر از سازمان و در قامت وزارت ایمنی غذا و داروی کشور خویش لحاظ می کنند./فارس