~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس شهید خیرالله تقی زاده بابایی در 12 آبان‌ ماه سال 1335 در روستای درزی کلا آخوند از توابع استان مازندران به دنیا آمد؛ وی بعد از پایان تحصیلات ابتدایی در نظام قدیم و اتمام کلاس ششم به دبیرستان واقع در روستای کتاب بابل برای تحصیل متوسطه رفته و در رشته علوم طبیعی دیپلم گرفت.

شهید تقی زاده در سال 1358 به عنوان معلم در سنگر آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شد و به عنوان معلم قرآن و دینی به دانش‌آموزان تدریس می‌کرد.

وی بارها به مناطق عملیاتی اعزام شد و سرانجام در عملیات کربلای 5 در 19 دی سال 65 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روح الله تقی زاده بابایی فرزند شهید می‌گوید: یکی از خاطرات بسیار جالب و مهمی که من در طول زندگی در مورد پدرم که از دیگران شنیده‌ام،‌ این است که وقتی پدرم برای آخرین بار به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شدند برای آخرین بار برای خداحافظی به اداره رفتند؛‌ یکی از همکاران به ایشان می‌گوید «شما سربازی رفته‌اید،‌ خدمت خویش را انجام داده‌اید و دارای همسری خوب و فرزندان نیکو هستید و شغل مناسبی هم دارید،‌چرا به جبهه می‌روبید؟» ایشان دستی به میز کشیدند و گفتند که «این میز برای ما نمی‌ماند و ما هستیم که رفتنی هستیم،‌ پس چه بهتر که با رفتن‌ مان با شهادت و دست پر نزد معبود خویش حضور یابیم».

بخشی از وصیت‌نامه شهید:

به برادران‌، جوانان و همکارانم وصیت می‌کنم که مبادا در غفلت و یا بی تفاوتی زندگی کنند و در همین حال بمیرند.

ای برادران، اگر به فریاد حسین(ع) دقت کنید هنوز به گوش ما می‌رسد و ما می‌شنویم و خیلی بی لیاقت و بی معرفت می‌باشیم که جواب ندهیم و آن هم قلب سنگی می‌خواهد که نلرزد.