به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمدیان‌یزدی قائم مقام سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در جلسه هماهنگی ستاد مهر قلم که امروز(چهارشنبه) در ساختمان حمل و نقل ترافیک برگزار شد،اظهارکرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید اقداماتی از سوی سازمان حمل و نقل ترافیک انجام شده که از آن می‌توان به شستشوی سرپناه  اتوبوس‌ها و ساماندهی سرویس مدارس اشاره کرد که در خصوص سرویس مدارس در همه مناطق شهر تهران کمیته‌هایی تشکیل شد و هر منطقه توسط یک هیئت تاکسیرانی کار ساماندهی‌شان انجام شد که نمود اقدامات آن را می‌توان را امروز مشاهده کرد.

وی در ادامه بیان کرد: طرح خط سفید را از ابتدای امسال در حال پیگیری هستیم و هم اکنون 90 تا 95 درصد بسترهای آن انجام شده و بازنگری در کل خط کشی‌ها و علائم صورت گرفته است. ضمن آن که از 15 شهریور تا 15 مهر ماه عملیات حفاری متوقف شده چرا که این عملیات ترافیک را ایجاد می‌کند.

محمدیان‌یزدی تصریح کرد: از ابتدای سال شاهد افزایش دوربین‌های ثبت تخلف بوده و حتی کل مجموعه زوج و فرد به دوربین‌های ثبت تخلف مجهز شده است. ضمن آن که در آینده‌ای نزدیک طرح کاهش جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد و خودروها در 4 دسته قرار می‌گیرند و به نسبت میزان آلایندگی‌شان حق تردد در محدوده طرح کاهش را دارند. یکی از مشکلات بحث وارونگی هواست که معمولاً‌ در نیمه دوم سال نمود پیدا می‌کند و تعداد روزهای آلوده نیز افزایش پیدا می‌کند.