به گزارش پارس، سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص نحوه قرارداد پیمکارانی که دوربین‌های ثبت تخلفات شهری را نصب و نگهداری می‌کنند و شایعاتی که درباره نحوه درآمد این پیمانکاران از قبوض جریمه‌های صادر شده، با رد این موضوع اظهار داشت: هیچ پیمانکاری بر مبنای مبلغ جریمه صادر شده برای خودروها، مبالغی را اخذ نمی‌کند و پرداخت مالی به پیمانکاران دوربین‌های ثبت تخلف شهری، بر مبنای رکوردهای سالم دوربین‌هایی که تحویل ما شده است، انجام می‌شود.

وی با رد وجود ارتباط مالی میان پیمانکاران دوربین‌های شهری و میزان قبوض جریمه‌های صادر شده توسط این دوربین‌ها گفت: هیچ ارتباط مالی میان جرائم رانندگی و عملکرد پیمانکاران وجود ندارد.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در حقیقت ما به جای آن‌که خودمان این تجهیزات را خریداری کنیم و و در حین بهره‌برداری و دریافت خدمات از این تجهیزات نیز با مشکلات نگهداری آن‌ها روبه‌رو باشیم، خدمات این تجهیزات را از پیمانکاران خریداری می‌کنیم.

تشکری هاشمی افزود: در حال حاضر موضوع تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری از این تجهیزات در یک مدل یکپارچه قرار دارد و ما تنها رکورد و دیتای سالم را از پیمانکاران خریداری می‌کنیم و تصاویر ثبت شده دوربین‌های ثبت تخلف، به عنوان یک سند نشان دهنده صحت تصاویر و ثبت تخلفات است.