به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حمید محمدی با بیان اینکه مراسم برائت از مشرکین ساعت 9 صبح امروز در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری آغاز شده است، گفت: تمام زائران ایرانی شب گذشته در کمال نظم و آرامش در چادرهای خود در صحرای عرفات مستقر شدند.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت افزود: از ظهر بعد از نماز ظهر و عصر دعای عرفه در صحرای عرفات برگزار می‌شود و بعد از نماز مغرب و عشا هم زائران به مشعرالحرام منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خانم‌ها امشب وقوف اضطراری خود را در مشعر انجام می‌دهند، گفت: بعد از وقوف اضطراری به منا می‌روند برای رمی جمرات و بقیه حاجیان بعد از طلوع آفتاب به منا می‌روند.

محمدی در خصوص شرایط پزشکی حاکم بر صحرای عرفات گفت: کادر پزشکی ایران 280 نفر هستند که در بیمارستان صحرایی و 50 مطب که در هر مجموعه یک مطب وجود دارد مستقر شده‌اند و اوضاع سلامت زائران کاملا تحت نظر است.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت درباره قربانی‌های ایرانی‌ها در روز عید قربان گفت: این قربانی‌ها با حضور نماینده سازمان حج به صورت مکانیزه ذبح می‌شوند و گوشت آنها سریعا بسته‌بندی می‌شوند و بنا به صلاحدید بانک توسعه اسلامی به کشورهای آفریقایی فرستاده می‌شود