~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سرانجام تعطیلات طولانی مدت تابستان به ایستگاه پایانی رسید و از امروز موسم تلاش 13 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی فرا می‌رسد.

نامم‌ مهر، شهرتم دانایی و صفتم توانایی است، حرمتم مورد احترام جویندگان علم و دانش است و برخلاف اقلیم جغرافیایی‌ام‌ حال و هوای بهاری دارم.

مِهرم، ماه روزهای آفتابی، ماه خواستن و توانستن و حرکت برای ترقی و پیمودن مسیر سعادت.

مِهر، روز هیاهوهای بچه‌های شاد، روز معلمان صبور و با نشاط، روز تحرک و پویایی مدیران پرتلاش و روز تکاپوی باباهای مهربان مدرسه.

امروز عید واقعی دانش‌آموزان برای رسیدن به کامیابی و موفقیت است، روز دیدار نیمکت و کیف و تخته مدرسه، روز شیطنت‌های کودکان در گوشه گوشه حیاط، زادروز دانستن و توانایی؛ کوچه پس‌کوچه‌های خمیده در پس چند ماه تعطیلی امروز حیات دوباره به خود می‌گیرد و باردیگر قامت پرصلابت حاملان علم و دانایی، فضای پرتلاطم و خاطره‌انگیز مدرسه را عطرآگین می‌سازد.

 با آمدنم هر کوی و برزن رنگ و بوی مهرورزی می‌گیرد و میزبان هیاهوهای شیرین دانش‌آموزان در صبح و عصرگاهان شده و رقابت شاگرد اول شدن‌ها نُقل کلاس می‌شود.

من مهرم، ماه شکفتن گل لبخند کودکان در زنگ‌های تفریح، فصل پر جنب و جوش دانش‌آموزان در کلاس درس، زمان خوش آمد گفتن بابای همیشه شاداب مدرسه، صدای مهربان همراه با اقتدار ناظم، حضور و غیاب با احساس معلم، صف‌بندی کلاس و انتخاب میز و نیمکت، تلاوت قرآن و سرود، گریه و غربت و جدایی از مادر، لقمه نان نیمروزی در حیاط مدرسه و کیف پر از کتابی که بر پشت سنگینی می‌کند.

امروز روز شادی شادی سازان زندگی در دنیایی جدید است، دوستان تازه در سرویس مدرسه، زنگ انشاء و الفبای دانستن، نهیب معلم و اطاعت من، پله پله راه ترقی شروع می‌شود، زمزمه کتاب، یار مهربانی که می‌گوید و من می‌نویسم «به نام خالق دانایی».

نوای «بابا آب داد»ها آغاز می‌شود و ضرباهنگ دانستن نقطه شروع هرصبح تازه است؛امروز با عزمی جزم آغاز می‌کنیم راه روشنی بخش فرزانگی و دانستن را به امید ساختن فردایی بهتر برای بهترین سرزمین و والاترین فرهنگ و زیباترین سلام‌ها تقدیم به معلمان، منادیان آگاهی و درود بر همه دانش‌آموزان، پذیرندگان دانایی.