به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس قاسم مولایی در نشست خبری خود ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در منطقه 22 پیش‌بینی شده است تا بتوانیم جان‌فشانی‌های رزمندگان را در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمنان را برای نسل جدید گوشزد کنیم.

وی به برپایی نمایشگاهی با عنوان «آبی‌ترین وصال» اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه همزمان با 31 شهریور ماه (آغاز هفته دفاع مقدس) برگزار می شود و تا 7 مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

مولایی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در دو بخش در نظر گرفته شده است که در بخش اول از 31 شهریور تا 7 مهر و در بخش دوم از 8 تا پایان مهر ماه خواهد بود که ویژه‌ برنامه‌هایی که در این بخش در نظر گرفته شده است به صورت مستمر برگزار می‌شود.

شهردار منطقه 22 با اشاره به همکاری سپاه استان تهران و بسیج منطقه 22 و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری بخش اول نمایشگاه آبی‌ترین وصال تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی می‌شود جنایات و خیانت‌های دشمنان انقلاب اسلامی و سایر کشورها که با کمک صدام علیه ما جنگیدند نشان داده شود، ضمن اینکه در این نمایشگاه از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش دوم نمایشگاه، تجهیزات جدید نیروی دریایی سپاه مانند قایق‌های تندرو و موشک‌های کرم ابریشم و جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی به نمایش گذاشته می‌شوند.

مولایی بیان داشت: این نمایگشاه در فضایی بالغ بر 30 هکتار برگزار خواهد شد که در آن رشادت‌ها و ایثارگری‌های نیروی دریای سپاه برای شهروندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

شهردار منطقه 22 هدف از برگزاری نمایشگاه آبی‌ترین وصال را، نمایش قدرت نیروی دریایی عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه برای نخستین بار است که در تهران برگزار خواهد شد، ضمن اینکه همزمان با 16 مهر ماه روز نیروی دریایی نیز برنامه‌های ویژه‌ای توسط نیروی دریایی سپاه در منطقه برگزار خواهد شد.

مولایی در ادامه نشست خبری به ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده از عید قربان تا عید غدیر اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها نیز در این ایام از اذان مغرب تا ساعت 22 اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه 22 با تاکید بر این که تمام مسایل محیط زیستی خلیج فارس در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است گفت: تمامی تمهیدات برای برگزاری این مراسم‌ها در نظر گرفته شده است.

مولایی در ادامه در خصوص ساخت و سازهای منطقه 22 گفت: این منطقه، منطقه‌ نوپایی است و تنها 15 سال از عمر آن می‌گذرد که تمامی ساخت و سازها در این منطقه بر اساس طرح تفصیلی انجام می‌پذیرد و تمام قوانین و ضوابط قانونی در این ساخت و سازها رعایت می‌شوند، ضمن این که برج‌های ساخته شده هیچ تاثیری در بحث آب و هوای منطقه ندارند.

مولایی در ادامه به اخبار منتشر شده به موضوع آلودگی دریاچه خلیج فارس و انتقال آن به اطراف دریاچه اشاره کرد و گفت: این موضوع کاملا کذب است و بنده آن را رد می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه 100 پروژه در منطقه 22 آماده بهره‌برداری قرار دارد افزود: فاز دوم دریاچه با مساحت حدود 57 هکتار همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید. ضمن اینک ضلع جنوبی دریاچه نیز بزودی به بهره‌برداری می‌رسد. شهردار منطقه 22 علت توقف فاز جنوبی دریاچه را عبور بزرگراه شهید حکیم و استقرار کارگاه‌های این پروژه دانست و گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده این بخش نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 12درخصوص تصفیه‌خانه دریاچه خلیج فارس خاطر نشان کرد: این کار نیز توسط معاونت فنی عمرانی شهرداری انجام می‌پذیرد و کار به سرعت در حال انجام شدن است و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مولایی در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری منطقه دو و وزرات آموزش و پرورش گفت: ما در این بخش فضاهای زمین فضاهای آموزشی را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهیم اما ساخت و ساز این فضاها به عهده شهرداری نیست اما هرگاه درخواستی برای زمین آموزشی داده شده است ما نیز آن زمین را در اختیار آموزش و پرروش قرار داده‌ایم و هم اینک 5 قطعه زمین در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است اما ساخت و ساز مدارس آغاز نشده است.

شهردار منطقه 22 تاکید کرد ما آمادگی واگذاری زمین‌های آموزشی برای ساخت مدارس براساس ضوابط و مقررات را داریم.

وی در ادامه نشست خبری در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه 22 تصریح کرد: این ساخت و سازها قدمت چندین ساله دارند و زمانی ساخت و سازها انجام شده است که این نقاط جزء حریم منطقه 5 بوده است ضمن این که اگر کسی ادعای این را دارد که مجوز قانونی برای ساخت ملکش را دارد می‌تواند قبل از تخریب مدارک لازم را به کمیسیون ماده 100 تحویل دهد و قطعا اگر فرد مجوزهای قانونی داشته باشد، ساختمان وی تخریب نخواهد شد.

مولایی اضافه کرد: علاوه بر شهرداری، منابع طبیعی و امور آب نیز در بحث حریم دخیل هستند.

شهردار منطقه 22 به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه 22 اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون فضاهای فرهنگی، تجاری و اداری با مشارکت بخش خصوصی در منطقه در حال ایجاد است ضمن این که مجموعه هزار و یک شب نیز با مشارکت شهرداری در حال انجام است که فاز اول آن تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ماه‌های گذشته حدود 20 مورد رستوران و مراکز مختلف تخریب شده‌اند.