~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر آیت‌الله صادق آملی لاریجانی صبح یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری،گفت: علوم انسانی در دنیای امروز بسیار مهم است، هر چند که این علوم در مغرب زمین بر مبنای سکولاریسم است.

وی افزود: ما این علوم را از مغرب زمین گرفته‌ایم که مبتنی بر نگاه فردگرایانه و سکولاریستی است، در حالی که جا داشت به عنوان مومنان یک دین که کتاب کاملی همراه با معارف ائمه داریم، در این علوم تفکر می‌کردیم، اما این تلاش انجام نشد و خسارت دیدیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز علوم انسانی سکولار در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود، گفت: یک مومن در دانشگاه در دو عالم زندگی می‌کند، یعنی زمانی که درس می‌خواند در دنیای سکولار و زمانی هم که از دانشگاه بیرون می‌آید در دنیای دینی و اعتقادی است و من معتقدم باید بر روی علوم انسانی و اسلامی تفسیر کرده و ابتدا به این نتیجه برسیم که علم چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه در علوم انسانی مغرب زمین حقیقت انسان را مادی می بیند، گفت: در تفسیر این علوم هم مادیات وجود دارد و ما نمی‌توانیم تنها به دعوا اکتفا کنیم و باید کمرها را محکم ببندیم و تحقیق و پژوهش را آغاز کرده و با کاری جهادی، علوم انسانی و اسلامی را پرورش دهیم.

وی گفت: گروهی باید این کار را شروع کنند و نتیجه را اعلام کرده تا تحول آغاز شود. به اعتقاد من دانشگاه امام صادق (ع) باید مدیران لایقی را برای انقلاب تربیت کند و برای این تربیت لازم نیست فقط عالم باشی، بلکه انسان بودن هم شرط است؛ چرا که انسان نورانی درس خواندن و کمک کردن و مدیریتش هم نورانی است.