~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و پنجمین نشست خبری خود در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفت: نمی‌دانم که به حکم صادر شده اعتراض کردند یا خیر ضمن اینکه در رابطه با وی سه پرونده مطرح بود که در دو مورد حکم صادر شده است و در یک مورد کیفرخواست.

اژه‌ای در خصوص اینکه آیا زمان رسیدگی به دادگاه بابک زنجانی تأخیر صورت می‌گیرد یا خیر، گفت:‌ تاکنون در این زمان صورت نگرفته اما اینکه آیا بعداً این اتفاق صورت می‌گیرد مشخص نیست.

وی در خصوص موضوع ایجاد کمپین در فضای مجازی برای حمایت از رئیس عرفان حلقه گفت: ما قبل از اینکه حکم قطعیت پیدا نکرده است نمی‌توانیم در خصوص آن صحبت کنیم. چرا که این حکم اکنون به دیوان عالی کشور رفته است و دیوان عالی می‌تواند حکم را نقض کرده و آن را به شعبه دیگر برای رسیدگی مجدد ارائه کند یا اینکه آن را برای رفع نقص به شعبه اولیه بازگرداند یا اینکه حکم را تأیید کند و ما اطلاع نداریم که دیوان کدام کار را انجام خواهد داد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص علت مرگ شاهرخ زمانی یکی از فعالین کارگری در زندان و علت ارائه نشدن مرخصی به ایشان در 5 سال گذشته حتی هنگام ازدواج دختر و مرگ مادرش گفت: زندانیان اگر کمتر از سایر مردم در خطر مرگ نباشند دست کم به اندازه آنان در خطر مرگ هستند و در خارج از زندان نیز افرادی به علل مختلف جان خود را از دست می‌دهند.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: علت مرگ وی هنوز مشخص نشده است و باید پزشک در این رابطه نظر دهد و همه اقدامات قضایی برای دستیابی به علت سکته در حال انجام است.

وی تأکید کرد: از چند و چون مرخصی رفتن یا نرفتن زمانی نیز اطلاعی ندارم ضمن اینکه شورایی موضوع مرخصی رفتن یا نرفتن زندانیان را بررسی می‌کند.