رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از کشته شدن ۱۰ نفر از هموطنان گرفتار در سیل شب گذشته در سراسر کشورخبر داد.

به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر ناصر چرخ ساز گفت: به سبب بارش شدید و ناگهانی باران در جمعه شب ۱۰ نفر جان خود را دست داده اند که بیشتر آنان در حاشیه رودخانه ها بودند که گرفتار سیلاب شدند.

وی با تاکید بر تداوم عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده کشور، افزود: سازمان هواشناسی این بارندگی را هشدار داده بود و مردم باید بیشتر توجه می کردند.

چرخساز، وضعیت آسیب دیدگان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برخی افراد در مسیر مانده، اسکان اضطراری داده شدند.

آخرین جزئیات امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان ۱۱ استان

وی در تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به سیل زدگان، گفت: استان های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اصفهان، چهار‌محال و بختیاری، زنجان، سمنان، گلستان، هرمزگان، مازندران، البرز، و تهران تحت تأثیر بارش های چند روز اخیر دچار آب گرفتگی و سیل شده بودند که تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفتند.

چرخساز افزود: ۲۹ شهرستان متأثر از این حادثه بودند که ۴۱ شهرو روستا دچار آسیب شدند و ۹۷ تیم عملیانی متشکل از ۳۵۸ نفر نیروی عملیاتی به امداد رسانی در این مناط مشغول بوده اند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ۱۵۰۰ نفر تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفته و ۴۴ تن از حادثه دیدگان نجات یافتن و۲ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی در ادامه افزود: ۲۲۵ نفر از این هموطنان اسکان داده شدند و تخلیه آب از ۲۱۰ واحد مسکونی توسط امدادگران هلال احمر نیز صورت گرفت. همچنین تا کنون ۲۲۷ تخته پتو، ۴۷ تخته موکت، ۱۵۰ قوطی کنسروجات و سایر اقلام زیستی، بهداشتی و غذا در بین این عزیزان توزیع گردیده است.