به گزارش پارس به نقل از تسنیم، طرح امداد و نجات زمستانه ۹۳ با حضور و مشارکت امدادگران و نجات‌گران هلال احمر در محورها و جاده‌های سراسر کشور روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، در این راستا مرتضی مرادی‌پور مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در تشریح جزئیات عملکرد سازمان امداد و نجات در این طرح از تاریخ ۹،۱۹ تا ۱۱،۳۰، گفت: تعداد کل عملیات و خدمات در کل کشور تاکنون ۶ هزار و ۶۴۰ مورد بوده است که در مقایسه با سال قبل (۶ هزار ۵۳۰ مورد) ۱،۷ درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: تعداد کل عملیات در جاده ای کشور نیز تاکنون ۳ هزار و ۶۵۲ مورد بوده است که در مقایسه با سال قبل (۳ هزار و ۶۷۴ مورد) ۰،۶ درصد کاهش و همچنین طی این مدت عملیات رهاسازی تاکنون ۹۱۶ مورد بود که در مقایسه با سال قبل (یک هزار و ۹۱ مورد) ۱۶ درصد کاهش داشته است.
 
مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر بیشترین عملیات جاده ای در استانها را به ترتیب در اصفهان با ۳۸۲ مورد، کرمان با ۳۰۸ مورد و مازندران با ۲۳۹ مورد عنوان کرد.
 
مرادی پور بیشترین عملیات جاده ای را نیز در محورهای کرج - چالوس با ۴۴ مورد، کرج - قزوین با ۳۸ مورد و رزن - آوج با ۳۶ مورد اشاره کرد.
 
وی بیشترین عملیات رهاسازی را نیز در محورهای کرمان- بردسیر با ۲۱ مورد، آباده - اصفهان با ۱۹ مورد و سیرجان - بندرعباس با ۱۶ مورد بیان داشت.
 
به گزارش تسنیم، طرح امداد و نجات زمستانه ۹۳ تا روز ۲۴ اسفند ادامه دارد و از روز ۲۵ اسفند نیز طرح امداد و نجات نوروزی سال ۹۴ در سراسر جاده‌ها و محورهای کشور آغاز می‌شود.