به گزارش پارس به نقل از فارس حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در مسقط با یوسف بن علوی وزیر مسئول در امور خارجی سلطنت عمان دیدار و در خصوص روند همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان از عمان به عنوان یک همسایه خوب و از روابط دو کشور به عنوان الگویی موفق در روابط با کشورهای منطقه و همسایه یاد کرد.

وی ضمن ممتاز خواندن روابط دو کشور، از نقش سازنده سلطان قابوس در مذاکرات هسته‌ای با 6 کشور و در ایجاد ثبات و امنیت و حمایت از راهکارهای سیاسی در حل مشکلات منطقه تقدیر و تشکر کرد.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به استمرار حملات نظامی عربستان سعودی علیه مردم مظلوم و روزه دار یمن، بار دیگر خواستار توقف هر گونه حملات نظامی خارجی شد و مواضع و نقش عمان در قبال تحولات یمن بویژه همکاری این کشور در تسریع ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور را سازنده خواند.
یوسف بن علوی وزیر مسئول در امور خارجی سلطنت عمان نیز در این ملاقات روابط دو کشور را بسیار خوب توصیف و بر نقش سازنده کشورمان در تحولات منطقه تاکید کرد.
مقام عمانی به تحولات یمن اشاره و وضعیت انسانی را در آن کشور بسیار اسفناک توصیف و خواستار تسریع در ارسال کمک‌های انسان دوستانه شد.

بن علوی خطر گروه‌های تروریستی و تکفیری را تهدیدی علیه همه کشورهای منطقه دانست و بر رایزنی و مشارکت همه کشورهای همسایه در مبارزه با این تهدید تاکید کرد.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات سوریه با تکیه بر راهکار سیاسی برای حل مشکلات این کشور مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.