به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا هر ساله به مناسبت بازگشایی مدارس جشن عاطفه‌ها همزمان در سراسر کشور برگزار می شود تا در این جشن با جمع آوری کمک‌های مردمی دست دانش آموزان نیازمند و محروم گرفته شود.

هدف از برگزاری این جشن، تامین مایحتاج و پوشاک و نوشت‌افزار تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند است.

بر این اساس این نهاد امسال با شعار "مهر در انتظار همدلی" همزمان با شروع سال تحصیلی جدید با برپایی 51هزار و 443 پایگاه ثابت و سیار در تهران و سراسر کشور وجوهات و کمک‌های مردمی را در جشن عاطفه ها جمع آوری و بین دانش آموزان تحت پوشش و نیازمند توزیع می کند.

امسال این جشن در دو بخش مردمی در روزهای 26 و 27 شهریورماه جاری با 7000 پایگاه و در بخش مدارس درهشتم مهرماه با 40هزار پایگاه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پنج هزار پایگاهی که در روز نخست برای جشن عاطفه‌ها برپا می‌شوند، عموما در مراکز امداد و پایگاه‌های شهری و دوهزار پایگاه روز دوم که مصادف با روز جمعه خواهد بود در مصلی‌های نماز جمعه و معابر ورودی شهرها مستقر می شوند.

چهارهزار و 443 پایگاه نیز درتهران برای برگزاری این جشن در نظر گرفته شده که شامل 607 پایگاه ثابت، 67 پایگاه سیار، 3 هزار و 16 پایگاه در مدارس 363 پایگاه در مساجد، 97 مرکز نیکوکاری، 283 پایگاه بسیج است که بیش از 1600 نفر در برپایی جشن‌ عاطفه‌های امسال همکاری دارند.

پایگاههای اصلی جشن عاطفه‌ها در استان تهران درامامزاده صالح، پارک دانشجو و شاه عبدالعظیم مستقر هستند.

با هماهنگی که با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است، مرحله دوم جشن عاطفه‌ها هشتم مهرماه در مدارس و واحدهای آموزشی برگزار خواهد شد و 40 هزار پایگاه در مدارس و مراکز آموزشی آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد؛ کمک‌های جمع آوری شده در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها فقط در میان حدود 330 هزار دانش‌آموز (هر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) توزیع خواهد شد؛ اما کمک‌های جمع آوری شده در مدارس آموزش و پرورش الزاما در اختیار تحت پوششان امداد قرار نمی گیرد بلکه در میان تمامی دانش آموزان نیازمند شناسایی شده می شود.