به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر سیدمحمد بطحایی، در نشست خبری وزیر آموزش و پرورش با اصحاب رسانه در آستانه بازگشایی مدارس، درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: هیات وزیران اجرای طرح رتبه بندی را از ابتدای مهرماه مصوب کرده است و شاخص‌های آن هفته گذشته در شورای توسعه مدیریت مصوب شد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی رتبه بندی ظرف یکی دو روز آینده برای اجرا به مناطق ابلاغ می‌شود افزود:همه معلمان مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل که بیش از شش سال سابقه کار دارند، بر اساس قانون می‌توانند از مزایای طرح رتبه بندی استفاده کنند.

بطحایی با بیان اینکه معلمانی که بیش از ۶ سال سابقه خدمت دارند بر اساس ضوابط در دستورالعمل تحت پوشش رتبه‌بندی قرار می‌گیرند، گفت: محدودیتی در خصوص اینکه چه تعداد معلم را تحت پوشش رتبه‌بندی قرار دهیم وجود ندارد. اگر همه افراد واجد شرایط باشند و امتیاز لازم را کسب کنند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه گام نخست رتبه بندی معلمان را مهر ۹۴ آغاز می‌کنیم تصریح کرد: این آغاز کار برای رسیدن به یک نقطه مطلوب و حرکت به سوی یک نظام متعالی برای تقویت کیفیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش است به امید خداوند و با تلاش رتبه‌بندی برای سال آینده نهایی خواهد شد و میزان افزایش حقوق معلمان با توجه به شاخص‌ها متفاوت است.

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برخی از خبرنگاران در خصوص میزان افزایش حقوق معلمان از ما سئوال می‌پرسند اما این خواسته معلمان است که میزان افزایش حقوق آنها رسانه‌ای نشود و البته میزان حقوق ها متفاوت است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بازنشستگان آموزش و پرورش تا شهریور امسال مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند یا خیر؟ گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، رتبه‌بندی معلمان از اول مهر ۹۴ اجرا می‌شود و اگر همکار فرهنگی ما حتی در شهریورماه امسال بازنشسته شود، شامل طرح نیست البته افرادی که قبل از مهر بازنشسته می‌شوند را با اندکی تأخیر بازنشسته خواهیم کرد تا مشمول طرح رتبه‌بندی شوند مدرک تحصیلی امتیازی در احراز رتبه ندارد.

بطحایی در پاسخ به پرسشی درباره توزیع شیر مدارس گفت: بدهی‌های قبلی به کارخانه های شیر پرداخت شده است و قرارداد جدید منعقد کرده ایم و سال تحصیلی جدید شیر مدارس در سه دوره تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی توزیع می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره احکام دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: احکام مربوط به ورودی‌های سال ۹۳ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تا قبل از مهرماه صادر می‌شود.