به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حسین پلارک با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در زمینه اربعین دو وظیفه را به عهده دارد، گفت: قرار است ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان کمیته مشارکت‌های مردمی در داخل کشور امور ساماندهی تشکل‌ها،‌هیأت‌ها و تشکیل موکب‌ها را به عهده بگیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: این ستاد هدایای مردمی به صورت نقدی جذب می‌کند و به دیگر کمیته‌های ستاد اربعین می‌رساند تا آنها در رفع نیاز زائران از قبیل مشکلات ترافیکی، اسکان و تغذیه هزینه کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت دوم ستاد بازسازی عتبات در زمینه اربعین جانشینی ستاد اربعین داخل عراق است. ما جانشین سفیر ایران در عراق هستیم و برای هماهنگی‌های درون عراق فعالیت‌ می‌کنیم.

پلارک گفت: امروز ساعت 14 با سفیر ایران در عراق برای هماهنگی بیشتر جلسه داریم همچنین ستادهای استانی و شهرستانی ما به طور کامل توجیه هستند و ابلاغیه‌ای هم به تمام ائمه جمعه کشور برای کمک به این ستاد ارسال شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: هم اکنون هیأت‌های مختلفی به ستادهای بازسازی عتبات عالیات در مراکز استان‌ها مراجعه کرده‌اند و مکان اسکان آنها را تعیین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از اول محرم بارگیری امکانات موجود برای ایام اربعین شروع می‌شود، گفت: حساب 1040 بانک ملی ایران برای جذب هدایای مردمی ویژه ایام اربعین تعیین شده است.