به گزارش پارس به نقل از ایرنامسوول روابط عمومی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز عصر یکشنبه با تائید این خبر گفت: متاسفانه گروهی رشد و گسترش این کانون را بر نمی تابند و به خانواده واقف زمین حسینیه این کانون، مشاوره های اشتباه می دهند.

احد پاریابی افزود: در موضوع تخلیه حسینیه سید الشهدای کانون رهپویان وصال شیراز، افرادی هستند که به خانواده واقف مشاوره های اشتباه می دهند لذا کانون رهپویان وصال در این جریان ها خود را در مقابل خانواده جلایر(واقف) نمی داند. 

وی گفت: در دفعه قبل (22اردیبهشت ماه امسال)جلسات هفتگی کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال شیراز چند روزی تعطیل شده بود که مشکلات وقفی این حسینیه با واسطه گری هیاتی از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و خانواده واقف برطرف و جلسات این کانون فرهنگی مجددا برقرار شد.

پاریابی اظهارداشت: در جلسه بررسی مشکلات حسینیه سید الشهدای این کانون توسط کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هشت مصوبه تدوین شد که در نهایت رای صادره به نفع کانون رهپویان وصال صادر شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه قرار شد حسینیه جدیدی در همان محل به این کانون اختصاص داده شود و جلسات هفتگی این کانون به صورت موقت در حسینیه جدید برگزار شود که بعد از مدتی دوباره خانواده واقف(جلایر) درهای حسینیه جدید نیز به روی این کانون بسته و فقل زدند.

او با بیان اینکه بر اساس اسناد کسی که واقف است نمی تواند بعد از وقف، وقف نامه جدیدی را اعلام کند ادامه داد: بعد از این اتفاق خانواده جلایر(واقف) در نامه ای رسمی به کانون اعلام کردند که تا زمان بهره برداری و ساخت حسینیه جدید در مکان قبلی بمانید و جلسات را برگزار کنید اما با وجود نیمه تمام بودن ساختمان حسینیه جدید و برخلاف وعده های خود به ما حکم بر تخلیه حسینیه قدیمی این کانون دادند.

پاریابی عنوان داشت: ما نیز در تاریخ 15 شهریورماه جاری حسینیه جدید را تخلیه کردیم و به دلیل اخلاقی در این مبحث تا اطلاع ثانوی جلسات این کانون برغم رضایت و عدم رضایت خانواده واقف دیگر در مکان قبلی حسینیه رهپویان وصال برگزار نمی شود.

وی گفت: بحث اختصاص زمین در باغ جنت شیراز به این کانون برای انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی هم اعلام شد اما در این طرح نیز شاهد سیاه نمایی و فضاسازی اشتباه و با غرض برخی از افراد بودیم که حجت الاسلام انجوی نژاد رئیس کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال نیز به دلیل ایجاد حواشی از این طرح گذشت کردند.

مسئول روابط عمومی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز افزود: هم اکنون تمام تلاش ما در کانون رهپویان وصال شیراز پیدا کردن فضایی به دور از حاشیه در شیراز برای انجام کارهای فرهنگی و مذهبی هستیم که متاسفانه این اتفاق در آستانه ماه محرم برای کانون رهپویان وصال شیراز رخ داد که امروز مهمترین دغدغه ما در این کانون برگزاری محافل اهل بیت(ع) متناسب با شان و جایگاه متناسب آنهاست.

او بیان کرد: کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال شیراز فعالیت خودرا از سال 78 در شهر شیراز آغاز کرد و جلسات خود را به صورت هفتگی و در روزهای شنبه در شهر شیراز برپا می کرد که جلسات هفتگی این کانون با استقبال بی نظیر مردم و جوانان روبرو می شد به طوری که در جلسات هفتگی این کانون بیش از هفت هزار نفر از مردم و عمدتا جوانان و نوجوانان شرکت می کردند. 

پاریابی با بیان اینکه کانون رهپویان وصال شیراز تا امروز بیش از 50 هزار نفر عضو فعال دارد که بزرگترین کاروان راهیان نور، مشهد مقدس و اعتکاف را در کشور به خود اختصاص داده است اظهارداشت: این کانون به دلیل نفوذ برنامه های فرهنگی و مذهبی در بین مردم و جوانان شهر شیراز، در 24 فروردین ماه 87 با یک حادثه بمب گذاری روبرو شد که در این حادثه که در بین مراسم معنوی این کانون برگزار شد، 14 نفر از جوانان و نوجوانان عضو این کانون به درجه رفیع شهادت نایل شدند. 

کانون فرهنگی رهپویان وصال 21 اردیبهشت 94 با صدور اطلاعیه ای خبر تعطیلی جلسات هفتگی این هیات مذهبی را در محل حسینیه شهدا (ع) این کانون اعلام کرد. 

یکی ازمسوولان کانون فرهنگی رهپویان وصال شیرازروز 21 اردیبهشت جاری ،علت تعطیلی جلسات هفتگی این کانون راوجود پاره ای از اختلافات با اداره اوقاف و امور خیریه در مورد تولیت حسینه سیدالشهدا (ع) عنوان کرده بود. 

حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد مسئولیت کانون رهپویان وصال شیراز را بر عهده دارد.