به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا استفاده از لوازم آرایشی را در بانوان یکی از علل پوکی استخوان دانست و گفت: استفاده مداوم و زیاد از لوازم آرایشی در بانوان که کمتر با نور خورشید در تماس هستند، موجب کاهش جذب نور خورشید و ویتامین D می‌شود و این امر پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان سرانه مصرف لبنیات در کشور کم است، اظهار کرد: صدا و سیما در این خصوص می‌تواند نقش موثری داشته باشد و با پخش برنامه‌های مختلف فضای کشور را در استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی و استفاده بیشتر از نور خورشید و نیز لبنیات تغییر دهد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه ایرانیان از تغذیه اصیل و طب بوعلی سینا دور شده‌اند، ابراز کرد: در گذشته مادربزرگ‌ها برای ایجاد بالانس در غذا و اینکه سردی آن گرفته شود، نکات زیادی را رعایت می‌کردند از جمله اینکه در ماست از کشمش و گل سرخ بهره می‌بردند، ولی در حال حاضر نسل جوان به این امر توجه ندارد که این امر خود موجب بروز بیماری‌هایی می‌شود.

سهرابی با تاکید بر اینکه باید به تغذیه توجه بیشتری داشته باشیم، بیان کرد: تغییر نحوه غذای کودکان، توجه و نهادینه کردن ورزش خصوصا ورزش‌های همگانی از سطح مدارس و دانشگاه‌ها از جمله مواردی است که باید جدی گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: چاقی مفرط و فقر ویتامین سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد. بنابراین نیاز است به آن به صورت جدی‌تر پرداخته شود.

رئیس نظام پزشکی نوشهر در پایان یادآور شد: برای ماندگاری بیشتر افراد در روستاها و اینکه به شهرها مهاجرت نداشته باشند، نیاز است بحث بهداشت در روستاها به صورت جدی‌تر پرداخته شود و در این خصوص آموزش بهورزان می‌تواند کمک بزرگی باشد.