به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس  شصت و هفتمین نشست شورای مدیران حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ریاست حجت الاسلام امرودی و با حضور مشاوران و مدیران کل ستادی حوزه معاونت و روسای سازمان ها و شرکت های تابعه در سالن کنفرانس ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

طی این نشست مدیران کل ستادی و روسای سازمان ها گزارش خود را از روند اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو ارائه دادند.

در حوزه فرهنگی به تهیه دستورالعمل برنامه های هفته دفاع مقدس و دهه ولایت و ویژه برنامه های محله هرندی، در حوزه آموزش های شهروندی برنامه های فصل بازگشایی مدارس، موضوع مدارس هیئت امنایی، در حوزه بانوان برگزاری جشنواره اوقات فراغت ویژه بانوان شاغل شهرداری، تجلیل از بانوان ایثارگر در هفته دفاع مقدس، تبدیل مکان های ورزشی محله هرندی به ورزشگاه های ویژه بانوان، به عنوان برنامه های پیش رو این حوزه ها اشاره شد.

همچنین برپایی غرفه های ارائه خدمات رایگان سلامت در محله هرندی، راه اندازی مرکز جامع سلامت در محله هرندی، اجرای فاز سوم کارگاه آموزشی سند راهبردی سلامت شهرداری تهران برای مسئولین خانه های سلامت و سلامت یاران، برگزاری برنامه های گرامیداشت روز سالمند و تشکیل کارگروه رصد مشاورین سلامت در محلات از مهمترین برنامه های در دستور کار حوزه سلامت عنوان شد.

طی این نشست مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد که سهم حوزه اجتماعی شهرداری از احکام برنامه ۵ ساله شهرداری تهران ۳۲ درصد است و بالاترین سهم احکام در شهرداری را به خود اختصاص داده که نشانگر حجم بالای فعالیت ها در این حوزه است.

در ادامه معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بازرسی نیز گزارش خود را از رسیدگی به محله هرندی عنوان کرد و با اشاره به راه اندازی ایستگاه مجله خوانی، توزیع نان نذری در بین مردم بی بضاعت، شناسایی موسسات خیریه، از افتتاح دارالقرآن شهید جزمانی و راه اندازی بازار روز میوه و تره بار خبر داد. وی با تاکید بر لزوم شناسایی نیازهای دارویی مردم بی بضاعت این محله بر اساس اولویت، ضرورت تعریف مکانیزم برای احیای هویت معتادان برای تشویق به ترک مواد و سایر اقدامات عمرانی ضروری برای بافت فرسوده محله هرندی را خواستار شد.

طی این نشست ابوالفضل فولادبند به عنوان مدیر پشتیبانی حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران معرفی شد.

در پایان این نشست حجت الاسلام امرودی بر لزوم اجرای موفق طرح مدارس هیئت امنایی مدیریت شهری، تهیه مقدمات افتتاح تئاتر حرفه ای خاوران، تهیه کتابچه بودجه سرای محلات، تقویت روضه های خانگی در محلات تاکید کرد.

از عمده مصوبات این نشست می توان به راه اندازی اتوبوس سلامت در محله هرندی جهت ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به شهروندان محله، برگزاری جشن عبودیت ویژه دختران، پیگیری جهت قرار گیری دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در اختیار اداره کل سلامت و تشکیل شورای اطلاع رسانی در معاونت اجتماعی اشاره کرد.