به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس تیم ملی فوتبال امید ایران با قرار گرفتن در گروه اول رقابت‌های مرحله دوم انتخابی المپیک با تیم‌های قطر، چین و سوریه هم‌گروه شد و از دی‌ ماه در این رقابت‌ها به میدان می‌رود.

ارغوانی‌پوشان سخت‌ترین حریف ایران در مرحله گروهی

تیم ملی قطر میزبان مرحله دوم انتخابی رقابت‌های المپیک است. این تیم با توجه به میزبانی مرحله دوم در مرحله اول به میدان نرفت و از مرحله دوم در این مسابقات حاضر می‌شود. هر 16 تیم حاضر در مرحله دوم در کشور قطر به میدان می‌روند.

این تیم در رقابت‌های المپیک سال 1992 در مرحله یک‌چهارم نهایی حضور یافت. قطر در بازی‌های آسیایی 2006 نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. قطر در سال 2014 در میانمار در مسابقات زیر 19 سال به عنوان قهرمانی رسید. تمامی این افتخارات به همراه امتیاز میزبانی نشان می‌دهد ملی‌پوشان کشورمان با چه کار سختی روبرو هستند.

سوریه صعود‌ کننده مقتدر

سوریه در مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک در گروه ششم قرار داشت و با تیم‌های ازبکستان، هند و بنگلادش هم‌گروه بود. سوریه در این رقابت‌ها که به میزبانی بنگلادش برگزار می‌شد با کسب پیروزی 4 بر صفر مقابل بنگلادش و هند و پیروزی 2 بر یک مقابل ازبکستان به عنوان تیم اول گام به رقابت‌های مرحله دوم گذاشت. نتایج خوب سوریه در مرحله اول نشاندهنده قدرت بالای این تیم است که به هیچ وجه نمی‌توان آنها را دست کم گرفت.

عمر خاربین ستاره فوتبال این کشور است که در دیدار با بنگلادش گلزنی هم کرد. فوتبال پایه سوریه همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و صعود با اقتدار این تیم به مرحله دوم به خوبی این مسئله را نشان می‌دهد.

چین حریفی از شرق آشیا

دیگر تیم هم‌گروه ایران در مرحله دوم انتخابی المپیک چین است. این تیم در گروه نهم مرحله رقابت‌ها قرار داشت و با تیم‌های لائوس، سنگاپور و مغولستان هم‌گروه بود. رقابت‌های این گروه در لائوس برگزار می‌شد. چین در دو بازی اول خود مقابل مغولستان و سنگاپور به پیروزی 5 بر صفر رسید و در دیدار آخر خود با شکست 3 بر صفر به میزبان به عنوان تیم اول راهی مسابقات مرحله دوم شد.

تیم ملی چین در سال 2008 که میزبان المپیک بود در این مسابقات شرکت کرد که عملکرد چندان خوبی نداشت و در همان مرحله اول حذف شد. چین تنهای حریف تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله از شرق آسیا است.

ایران به دنبال شکست طلسم 40 ساله

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله اول انتخابی المپیک با عربستان، فلسطین، افغانستان و نپال هم‌گروه بود. شاگردان محمد خاکپور در سه مسابقه ابتدایی خود عملکرد بسیار خوبی داشتند و تیم‌ نپال را با نتیجه 5 بر صفر، افغانستان را با نتیجه 6 بر صفر و فلسطین را با نتیجه 3 بر صفر شکست دادند.

شکست 2 بر یک تیم ملی امید ایران مقابل عربستان باعث شد این تیم با قرار گرفتن در رده دوم به عنوان بهترین تیم دوم رقابت‌های مرحله اول راهی مرحله بعدی شوند.

حریفان ایران در گروه اول همه از تیم‌های نامدار فوتبال آسیا هستند. بدون شک شاگردان محمد خاکپور در این گروه کار آسانی ندارند و تنها در سایه تلاش،‌ حمایت و همدلی می‌توانند طلسم 40 ساله نرسیدن به المپیک را بشکنند.