به گزارش پارس به نقل از مهر، عبدالرضا رییسی، عصر پنجشنبه، در بازدید از مدارس شهرستان رامیان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، طی ۶ ماهه گذشته یک هزار و ۳۰۰ پروژه که شامل هشت هزار کلاس درس و زیر بنای یک میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع است در سطح کشور با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: امسال تهران با یک هزار ۱۵۰ کلاس درس بیشترین کلاس و خراسان رضوی بیشترین پروژه را تحویل گرفته اند.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۲۰ درصد از کل پروژه ها از منابع غیردولتی هزینه شده است، سهم خیرین هم برجسته بوده و پروژه های مشارکتی خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰درصد مدارس کشور دو نوبته هستند و حداکثر ۱۰هزار مدارس دونوبته در سطح کشور داریم که این عددکمترین مدارس دونوبته در تاریخ کشور بعد از انقلاب است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یک سوم مدارس کشور با استانداردها فاصله دارند گفت: پروژه های جدیدی در استان گلستان آغاز خواهد شد و بخش عمده مدارس کشور مقاوم سازی و نوسازی خواهد شد.

وی در پایان با بیان این مطلب که بیشترین اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به سمت استاندارد سازی مدارس سوق پیدا خواهد کرد، افزود: نقش خیرین مدارس ساز در این امر بسیار مهم است.

عماد مخدومی، مدیر کل نوسازی مدارس استان گلستان نیز در ادامه گفت: ۱۲۱ کلاس درس و سه سالن ورزشی با زیر بنایی بالغ بر ۲۳ هزار متر مربع، در قالب ۲۱ پروژه عمرانی تا اول مهرماه امسال به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل داده شده و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این تاکنون، یک هزار و ۱۵ کلاس درس با زیر بنای ۸۴ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۵۵ میلیارد ریال مجهز به سیستم حرارت مرکزی استاندارد سازی شده است.

وی گفت: امسال حدود ۲۰ پروژه دیگر با حدود ۱۰۰ کلاس درس تا پایان سال در استان تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

مخدومی در پایان گفت: امروز در شهرستان رامیان مدرسه بلال حبشی سعدآباد با چهار کلاس درس و ۳۲۳ متر زیر بنا با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.